آزمون مشمولان قانون تعیین تکلیف آموزش و پرورش در بوشهر برگزارشد
آزمون مشمولان قانون تعیین تکلیف آموزش و پرورش در بوشهر برگزارشد

بوشهر- رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: آزمون جامع مشمولین قانون تعیین تکلیف آموزش و پرورش در بوشهر برگزار شد.

رضا درویشی در گفت‌وگو بت خبرنگار مهر اظهار داشت: آزمون جامع مشمولین قانون تعیین تکلیف آموزش و پرورش سری پنجم در روزهای ۳۱ خردادماه و اول تا سوم تیرماه در حال برگزاری است و ۱۲۲ مهارت آموز در آن حضور دارند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: این آزمون به صورت حضوری و- الکترونیکی و ویژه مشمولین قانون تعیین تکلیف سری پنجم و جاماندگان سری‌های قبل در پردیس بنت الهدی صدر این دانشگاه در حال انجام است.
درویشی تصریح کرد: حاضرین در این آزمون مطابق عناوین درسی مشخص شده، در آزمون کتبی چند گزینه‌ای و عملکردی شرکت دارند و زمان آزمون برای هر گروه متناسب با تعداد سوالات حدود ۵۰ دقیقه که شامل ۳۰ سوال از محتواهای معرفی شده و دو سناریو موقعیت محور از دروس تخصصی و اخلاق حرفه ای است.
وی متذکر شد: آزمون تمامی رشته‌ها به جز رشته آموزش ابتدایی در روز ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ در تمام استان‌ها برگزار شد و آزمون برای داوطلبان رشته آموزش ابتدایی بر اساس رزرو انجام شده در سامانه از اول تا سوم تیرماه برگزار می‌شود.
درویشی تاکید کرد: آزمون جامع یا آزمون اصلح دانشگاه فرهنگیان، آزمون نهایی است که مهارت آموزان این دانشگاه و سایر مشمولین قانون تعیین تکلیف آموزش و پرورش پس از گذراندن دو نیم‌سال تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان و فراگیری تخصص‌های لازم باید در آن شرکت کرده و قبول شده تا رسماً وارد حرفه معلمی شوند.