آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر برای پیشگیری از خسارت سیل
آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر برای پیشگیری از خسارت سیل

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: مشارکت همه دستگاه‌ها در خدمات‌رسانی، کمک‌رسانی و جلوگیری از حوادث احتمالی ناشی از بارنگی و سیل ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده عصر شنبه در جلسه مدیریت بحران استان بوشهر با اشاره به بارش رحمت الهی در استان اظهار داشت: مشارکت همه دستگاه‌ها در خدمات‌رسانی، کمک‌رسانی و جلوگیری از حوادث احتمالی ضروری است و این برنامه به نوعی رزمایش عملیاتی و فرصت تمرین برای مسئولان ذی‌ربط را فراهم کرده است.
وی با تأکید بر حداکثر استفاده از بارش باران و نعمت الهی گفت: در بارش‌های پیش‌بینی شده ضمن استفاده حداکثری از آن باید خسارات و تلفات به حداقل برسد.
استاندار بوشهر با بیان اینکه تمامی مدیران و دست‌اندرکاران در رسیدگی به امور مسئول هستند تصریح کرد: مدیران ضمن استفاده حداکثری از بارش باران و رحمت الهی خسارت مردمی را به حداقل برسانند.
محمدی‌زاده، پلیس را مسئول کنترل تردد در محورهای مواصلاتی استان بوشهر در بارندگی‌های پیش‌رو دانست و بیان کرد: پلیس از ساعت ۲۴ امشب تا ۲۴ فردا شب محورهای مواصلاتی که احساس می‌کند باید مسدود شوند از تردد خودروها جلوگیری کنند که در این راستا جاده ساحلی بوشهر به گناوه و محور جاده‌ای از دشتی به سمت عسلویه و بالعکس با تصمیم‌گیری نیروی انتظامی مسدود می‌شود.
وی با بیان اینکه پلیس باید در محورهایی که احساس می‌کند حادثه‌خیز است اقدامات لازم را برای جلوگیری از بروز مشکلات انجام دهد خاطر نشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، عملیاتی و امدادی از عصر امروز تا ۴۸ ساعت آینده به‌ویژه در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر در آماده‌باش کامل قرار می‌گیرند.
استاندار بوشهر، همکاری دستگاه‌های اجرایی با مشارکت شهرداری‌های استان در مدیریت مشکلات و مسائل شهرها را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: حضور میدانی مدیران استان بوشهر از امشب در شهرستان‌های ۱۰ گانه از جمله شهرستان‌های دشتی و دیر یک ضرورت است و در سایر شهرستان‌ها باید حضور مدیران در صحنه در اوج بارش باران در ۲۴ ساعت آینده مورد توجه قرار بگیرد.
محمدی‌زاده پیش‌بینی تأمین آرد و خواربار از سوی سازمان صمت در جریان بارش باران پیش‌رو را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: باید در زمینه ذخیره‌سازی مواد خوراکی، خواربار و آرد از سوی سازمان صمت به‌ویژه در نقاطی که احتمال بحران بیشتر وجود دارد پیش‌بینی لازم شود.
وی آماده‌باش بالگرد در عسلویه، خارگ، بهرگان، هلال احمر بوشهر، سپاه و دیگر دستگاه‌ها را مورد تأکید قرار داد و خاطر نشان کرد: این بالگردها باید در آمادگی کامل برای خدمات‌رسانی قرار داشته باشند تا در صورت ضرورت از آنها استفاده شود.