استاندار : پیشگیری از هدر رفت ۲ میلیارد مترمکعب آب در استان بوشهر ضروری است
استاندار : پیشگیری از هدر رفت ۲ میلیارد مترمکعب آب در استان بوشهر ضروری است

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: تقویت بخش آبخیزداری و آبخوان‌داری برای پیشگیری از هدر رفت ۲ میلیارد مترمکعب آب در این استان از جمله ضرورت‌هایی است که باید به آن پرداخته شود.

به گزارش ایرنا، احمد محمدی زاده روز یکشنبه در آیین روز درختکاری و کاشت ۱۱۱ اصله نهال به نام شهدای دانش آموز در اردوگاه دانش‌آموزی در روستای احمدی شهرستان بوشهر افزود: در همین راستا با تقویت آبخیزداری و آبخوان‌داری باید اقدام اساسی برای مهار آب در این استان انجام شود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در منابع طبیعی این استان یک حرکت گسترده و قوی برای ایجاد هزاران هکتار جنگل در ۲ سال آینده اجرا می‌شود.

محمدی‌زاده از ایجاد پارک‌های بزرگ جنگلی در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: کشت گسترده درخت و ایجاد پارک‌های بزرگ جنگلی در ۱۰ شهرستان استان بوشهر از برنامه‌های ۲ سال آینده منابع طبیعی این استان است. 

استاتدار بوشهر ادامه داد: در عرصه فاضلاب، شهرستان بوشهر روزانه ۳۵ هزار متر مکعب و در گناوه و دیلم نیز روزانه ۱۳ هزار متر مکعب پساب فاضلاب تولید می‌شود.

محمدی‌زاده افزود: این پساب فاضلاب چنانچه رهاسازی و به دریا ریخته نشود، می‌توان در درختکاری و فضای سبز از آن استفاده کرد.

وی بیان کرد: باید حرکت گسترده‌ای در عرصه درختکاری و جنگل‌کاری داشته باشیم و به‌جای ۴۰ هزار درخت حرا، سالانه ۴۰۰ هزار درخت کاشته شود و این ظرفیت موجود است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه اولین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز  اردیبهشت ماه سال آینده در این استان برگزار می شود اظهار کرد: در آستانه برگزاری این کنگره، به نام و یاد شهدا  در سراسر استان نهال کاشته می‌شود.
علی موحدی افزود: در آیین امروز با همکاری اداره کل منابع طبیعی ۱۱۱ نهال به نام ۱۱۱ شهید فرهنگی استان بوشهر کاشته شد.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان بوشهر ۲ اردوگاه استانی در کازرون و چاهکوتاه دارد، اظهار کرد: در تلاش برای تبدیل اردوگاه استانی الغدیر به اردوگاه ملی و اردوگاه استانی امام خمینی (ره) چاهکوتاه به اردوگاه قطب جنوب کشور هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: امسال به مناسبت هفته منابع طبیعی ۴۰ هزار اصله نهال بین دوستداران طبیعت توزیع و کاشته می‌شود.

غلامرضا منتظری افزود: بیشتر گونه های کاشته شده  کنار، اکالیپتوس، اکاسیا، کهور ایرانی و درختان حرا که مناسب اقلیم استان بوشهر است، کاشته می‌شود.