استان بوشهر غرق در عزای حسین(ع)/ نماز باشکوه ظهر عاشورا اقامه شد
استان بوشهر غرق در عزای حسین(ع)/ نماز باشکوه ظهر عاشورا اقامه شد

بوشهر- عزاداران حسینی در سراسر استان بوشهر در روز عاشورا مراسم و برنامه‌های مختلف عزاداری را برگزار و نماز ظهر عاشورا را با اقتدا به سالار شهیدان اقامه کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، عزاداران حسینی در سراسر استان بوشهر همزمان با عاشورای حسینی در هیئت مختلف به عزاداری و سوگواری امام حسین (عو) یارانش پرداختند و با برگزاری آئین‌های مختلف عاشورایی عشق و ارادت خود را به سالار شهیدان نشان دادند.
عزاداری‌ها و سوگواری‌های هیئت‌های مذهبی که از اول محرم در نقاط مختلف استان بوشهر همزمان با سراسر کشورمان بر پا شده‌اند در عاشورای حسینی به اوج خود رسید و عزاداران با راه انداختن دسته‌های عزاداری سینه زنی، زنجیر زنی و آئین‌های دیگر در سوگ سالار شهیدان و یارانش به عزاداری پرداختند.
نماز ظهر عاشورا نیز با حضور عزاداران حسینی به یاد آخرین نماز اباعبدالله الحسین (ع) و با اقتدا به حسین بن علی (ع) در سراسر استان به حضور سوگواران حسینی اقامه شد.
مراسم نماز ظهر عاشورا در تمامی مساجد، حسینیه‌ها و اماکن به یاد آخرین نماز شهدای دشت کربلا و با اقتدا به حسین بن علی علیه‌السلام نماز ظهر با شکوه خاصی اقامه شد.
در بوشهر که مراسم عزاداری ظهر امروز از میدان قدس تا مصلا جمعه ادامه داشت با طنین‌انداز شدن نوای ملکوتی اذان، مردم ولایت مدار بوشهر نماز ظهر عاشورا را به امامت آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اقامه کردند.