استان بوشهر مرکز دانش‌بنیان کشور است
استان بوشهر مرکز دانش‌بنیان کشور است

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر مرکز دانش‌بنیان کشور است و می‌تواند محصولاتی متناسب با نیاز جهان تولید کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر یکشنبه در نشست با دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی اظهار داشت: در مناطق آزاد یکی از موضوعات مهم اقتصاد کلان است که تاکنون به خوبی به آن پرداخته نشده است.
وی با اشاره به اینکه تهاجم کنونی دشمن در عرصه اقتصادی است، اضافه کرد: در تهاجم ترکیبی باید خط مقاومت نرم با پیشرانی اقتصاد مقاومتی ایجاد شود.
امام جمعه بوشهر از اقتصاد به عنوان ضلع مهم مقاومت ترکیبی در مقابل تهاجم ترکیبی دشمن نام برد و بیان کرد: اقتصاد در سطح ملی در معیشت و زندگی مردم تأثیر دارد و در حوزه فراملی عاملی برای قدرت و رضایت است.
وی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی اقتصادی، تولید منابع اقتصادی دانش‌بنیان، سرمایه‌گذاری مطمئن و نگاه فراروز در کشور ادامه داد: اقتصاد در شرایط کنونی به مرحله حیاتی رسیده است.
آیت الله صفایی بوشهری مناطق آزاد را هم تهدید و هم فرصت خواند و خاطرنشان کرد: منطقه آزاد هم پنجره‌ای رو به حوزه فراملی و هم پنجره‌ای رو به حوزه رشد اقتصاد ملی است.
وی فرصت منطقه آزاد را سرمایه‌گذاری و شکوفایی اقتصاد جامعه عنوان کرد و از تهدیدهای آن به ایجاد وابستگی‌های مختلف در کشور اشاره کرد.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: از ویژگی‌های مناطق آزاد این است که در کنار ترانزیت اقتصاد می‌تواند در آمایش سرزمینی مناطق را بازطراحی کند و به پیشرفت برساند و به مرکزی برای تولید محصولات دانش‌بنیان تبدیل شود.