امامان جمعه بوشهر:مردم قدرشناسی ازخدمات سردار دلها را نشان دادند
امامان جمعه بوشهر:مردم قدرشناسی ازخدمات سردار دلها را نشان دادند

بوشهر-ایرنا- امامان جمعه شهرهای استان بوشهر اعلام کردند حضور گسترده مردم در آیین های دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی بیانگر عشق و ارادت اقشار مختلف مردم نسبت به فرزند شایسته ملت سردار دلها است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: نگاه و اهمیت دادن به مسائل فرهنگی کمتر از مسائل اقتصادی نیست و باید این مسائل بعنوان یک اصل مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته ادر جمع نمازگزاران بوشهری فزود: برهمین اساس همان‌قدر که مسئولان به اقتصاد توجه و برای آن سرمایه گذاری، برنامه ریزی و بودجه ها را تنظیم می‌کنند باید برای فرهنگ نیز به همان اندازه برنامه ریزی کنند.

وی اظهار کرد: فرهنگ مانند هوا است که اگر جامعه از آن محروم شد حتی اگر وضع سفره و معیشت ملت خوب هم باشد اما باز هم محرومیت ایجاد می‌کند.

صفایی بوشهری تاکید کرد: رهبرمعظم انقلاب بارها تاکید کرده اند که  فرهنگ اساس و زیربنا است و نگاه مسئولان باید در مجلس و در دولت به مسائل فرهنگی حداقل همانند مسائل اقتصادی باشد.

وی ادامه داد: برنامه ریزی در عرصه اشتغال، تولید محصول و سرمایه گذاری باید در جامعه انجام شود اما در کنار این مساله باید به مسائل فرهنگی نیز توجه شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به  مشکلات استان در بخش بهداشت و درمان گفت: با تمام تلاشی که کادر درمان انجام می‌دهند اما همچنان استان بوشهر با کمبود تجهیزات از جمله ام ار آی  و سی تی اسکن روبرو است و بسیاری از مردم که دچار بیماری هستند مجبورند برای یک ام آر آی به استان دیگر بروند.

صفایی بوشهری اضافه کرد: بخش خصوصی باید در بخش بهداشت و درمان وارد ومسئولان نیز همکاری لازم داشته باشند تا این موارد که از ابتدایی ترین مسائل جامعه به شمار می‌رود از میان برداشته شود.

وی افزود: در بحث کرونا قرارگاه سید الشهدا  امکانات زیادی تامین و همکاری زیادی از سوی مسئولان سپاه، بسیج و گروه‌های جهادی انجام شد

امام جمعه بوشهر یادآور شد: نداشتن امکانات برای استانی که بیشترین بودجه کشور و اقتصاد اول سرانه مملکت را تامین می کند قابل تامل است و باید با همت مسئولان برطرف شود.

وی خطاب به مسئولان استان برضروت خدمت به مردم تاکید کرد و گفت: به فکر آینده و مردم باشید و بکوشید  بوشهر استانی نمونه در همه عرصه ها باشد نه اینکه مردم آن برای ابتدایی ترین نیازهای درمانی به استانهای دیگر مراجعه کنند.

صفایی بوشهری افزود: امام جمعه بوشهر گفت: مردم استان بوشهر مردمانی نمونه و امتحان پس داده هستند و مسئولان باید با افتخار به این ملت خدمت کنند.

امام جمعه بوشهر گفت: بیماری خود نگران کننده و مشکل زا است حالا اگر امکانات نیز وجود نداشته باشد در کنار مساله زیرمیزی پزشکان بر مشکلات و رنج بیماری آنان افزوده می‌شود.

وی در ادامه بر ضرورت توجه به اصل توازن در همه امور تاکید کرد و اظهار کرد: مسئولان باید در رابطه با پیشرفت و توازن در همه امور یک نگاه جامع داشته باشند.

امام جمعه بوشهر در ادامه با اشاره به ۱۸ دیماه سالروز کشف حجاب از سوی رضا خان در سال ۱۳۱۴  گفت: نگاه غرب گسترش ابتذال و فساد اخلاقی است و این  کار را در تمام جهان انجام داده و این انقلاب اسلامی است که آمده در مقابل این پدیده شوم استعماری بایستد.

وی ادامه داد: به همین خاطر بسیاری از تحرکات آنها  علیه ابتذال گرایی و فساد اخلاقی می خواهند در ایران اجرایی شود همه باید در مقابل این پدیده تحمیلی با فرهنگ سازی از دوران کودکی از سوی خانواده ها، آاموزش و پرورش، دانشگاه و محیط اجتماعی احساس مسوولیت کنند.

صفایی بوشهری گفت: پدیده عفاف و حجاب بعنوان یک عامل اصلی فرهنگی و مقاومت در مقابل تهاجم نرم استعمار در مقابل این پدیده ضروری است.

وی با تقدیر از حضور مردم در تشییع شهدای گمنام و آئین دومین سالگرد شهید قاسیم سلیمانی افزود: حضور میلیونی مردم در سراسر ایران در این آئین تشییع شهدای گمنام نشان داد مردم هنوز هم بر آرامان‌ها و ارزشهای اسلامی خود پایدار و قدرشناس شهدا هستند.

برازجان

امام جمعه برازجان مرکز شهرستان دشتستان درخطبه های امروز نمازجمعه برازجان به ۱۹ دی سالروز قیام خونین حوزه علمیه قم بر ضد رژیم پهلوی اشاره داشت و گفت: از پیامدهای این قیام زیر سئوال بردن شعار فضای باز سیاسی آمریکا و رژیم پهلوی و اثبات ادامه و استمرار قیام ۱۵ خرداد رهبر کبیر انقلاب و زیر سئوال بردن موضع سازشکارانه برخی از جریان های سیاسی و بوجود آوردن خیزش های عمومی و مردمی در سطح کشور بود.

حجت الاسلام حسن مصلح به ۱۷ در ماه سالروز کشف حجاب به دستور رضاخان نیز اشاره کرد و گفت: از اهداف مهم حجاب و پوشش اسلامی جلوگیری از فساد اخلاقی مردان و ایجاد امنیت اجتماعی برای زنان و تحکیم پیوند خانوادگی و آرامش برای جامعه است و مسئولان فرهنگی اجتماعی و انتظامی نسبت به حجاب و عفاف در جامعه حساسیت بیشتری به خرج دهند.

وی در ادامه  از مسئوالان محترم قضایی و انتظامی شهرستان بابت پیگیری جدی جهت دستگیری و مجازات اشرار و سارقان طلاجات مردم و کابل های برق و تلفن و زندانی آنها که مطالبه جدی مردم بود تقدیر کرد.

دیر

امام جمعه دیر گفت: حجاب برای زن مسلمان متدین مصونیت و باعث ارزش برای او است.

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه شهر دیر با اشاره به ١٧   دیماه روز کشف حجاب رضا خانی گفت: مبارزه با حجاب آغاز تغییرفرهنگ و اندیشه درجامعه است و به این خاطر مبارزه با حجاب دردستور کار رضا خان قرار گرفت.  

امام جمعه دیر افزود:حجاب برای هوس بازها و چشم های آلوده محدودیت و برای زن مسلمان مصونیت است و باعث امنیت جامعه و تکریم زن است 

وی با اشاره به ١٩ دی روز قیام مردم قم  گفت : اقدام مردم قم نشانه بصیرت ،ایمان و اقدام به مردم قم نشاته بصیرت ،ایمان و اقدام بود و آغازی برای راهپیمایی و اجتماعات مردم در سراسر کشور و منجر به سرنگونی رژیم شاه شد .

حسینی در ارتباط به مشکلات حقوق کارگران بیان داشت: با توجه به وضعیت بد اقتصادی جامعه ، حقوق کارگران به موقع پرداخت شود تاشرمنده خانواده خود نشوند و مسوولان به قولی که داده اند عمل کنند.

وی در ارتباط با تعدیل نیروی پرستاری در استان گفت: مسوولان در این موضوع تجدید نظر کنند .

امام جمعه دیر ضمن تشکر از حضور گسترده مردم در دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: مردم نشان دادند که به شهید حاج قاسم دل بسته آمد و شهید سپهبد قاسم سلیمانی در داخل و خارج چهره ملی و نماد رشادت و رمز استقامت و امید جوانان منطقه است.

گناوه

 امام جمعه گناوه گفت: اگرچه در فضای مجازی می‌توان بهترین استفاده را کرد اما بنا به تاکید و توصیه رهبر معظم انقلاب در برابر آن باید هوشیارانه در کشور عمل کنیم.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه گناوه افزود: دشمن در فضای مجازی به دنبال تضعیف باورهای دینی و سبک جلوه دادن زندگی و شکستن قبح گناه است که باید خیلی هوشیارانه عمل کنیم  و مراقب باشیم.

وی با اشاره به دیدار  هفته جاری رهبر معظم انقلاب با خانواده و ستاد بزرگداشت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: در این دیدار رهبری در فرازی از رهنمودهای خود برای چندمین بار به نکته مهمی در خصوص فضای مجازی اشاره کردند و اخطار دادند این فضا در دنیای امروز زیر کلید مستکبران است و باید هوشیار باشیم.

وی اظهارداشت: در ایام  دومین سالروزشهادت سردار دلها ،دشمنان حتی در فضای مجازی، اکانت ها  را تغییر دادند زیرا که حتی از تصویر شهید سلیمانی می‌ترسند.

رکنی حسینی به مذاکرات وین نیز اشاره کرد و افزود: در این مذاکرات بطور قطع هیات ایرانی به دنبال این هستند که حق مسلم ملت را  از حلقوم بدخواهان بگیرند.

امام جمعه گناوه بیان کرد: امروز دشمن درصدد است که با فشار و تحریم های ظالمانه مردم را نسبت آینده انقلاب مایوس کند اما با لطف و عنایات امام عصر (عج) ،  کشور فاطمی و معنوی با همه این مشکلات و گرانی ها آینده  درخشانی خواهد داشت.

وی گفت: دولت سیزدهم در تلاش است  تا  مردم را به آینده امیدوار و بار سنگین گرانی و تورم را در جامعه بردارد.

رکنی حسینی به دو حادثه مهم کشور در ۱۷ دی اشاره کرد و افزود: یکی از این حوادث در سال ۱۳۱۴ مربوط به کشف حجاب و ترویج بی بندباری در ایران توسط رضاخان ملعون بود  اما جامعه ایرانی نتوانست در مقابل این توطئه سکوت کند و مقابل آن ایستاد.

وی اظهارداشت:  امروز طبق آمار ارایه شده در  کشورهای اروپایی زنان تحصیلکرده  با همه تبلیغاتی که علیه اسلام می شود، محجبه تر می شوند.

امام جمعه گناوه اهانت مقاله ای در  روزنامه اطلاعات در سال ۱۳۵۶ به ساحت مقدس امام (ره) را از دیگر حادثه تاریخ معاصر ایران دانست و گفت: در این روزنامه وزیر  فرهنگ وقت  یک مقاله ای علیه امام نوشت و باعث شد بعداز ۲ روز مردم قم قیام  و به دفاع از مرجعیت  جانشان  را فدا کردند.

اهرم

امام جمعه اهرم گفت: دشمن در تلاش است از طریق به ابتذال کشاندن حجاب اسلامی جامعه را دچار مشکل کند.

حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه های نماز جمعه افزود: رضا خان با مقابله با هویت دینی و ملی ایرانی اسلامی توطئه کشف حجاب را در سال ۱۳۱۴ به تصویب رساند و براین اساس همه مردها موظف بودند لباس متحد الشکل داشته و برای زنان نیز حجاب ممنوع شد.

وی بیان کرد: دشمن برای از بین بردن هویت و ماهیتِ ایرانی از راه تحمیل  هشت سال جنگ،تحریم های اقتصادی و ترورها نتوانست خللی در اراده ملت ایران ایجاد کند به همین دلیل امروز در تلاش است با سست کردن اراده خانواده ها در حفظ حریم حجاب برتر و کوتاه آمدن از حجاب اسلامی به مصیبت هایی که غرب با آن روبرو است مبتلا کند.

امام جمعه اهرم اضافه کرد: در غربی که بنیان های خانواده از هم پاشیده و در بعضی از کشورها درصد حلال زادگی به زیر ۴۰ درصد رسیده است آیا می شود اینها را الگوی سبک زندگی قرار داد.

وی خطاب به مردم تاکید کرد: فریب این شاخ های شیطانی فضای مجازی و سست ایمان را نخورید بدانید اگر از حجاب اسلامی و سبک زندگی فاطمی فاصله گرفته شود گرفتار همان سراشیبی و سقوطی خواهیم شد که غرب سالهاست گرفتار آن شده و راه گریزی از فروپاشی خانواده ندارد.

امام جمعه اهرم در ادامه از نماینده مردم تنگستان و دشتی در مجلس شورای اسلامی بابت پی‌گیری  سه پروژ مهم شهرستان از جمله سد معطل مانده باهوش، اتوبان بخش مرکزی به بخش ساحلی و طرح آبزیان دور از ساحل تقدیر کرد.

کنگان

امام جمعه کنگان: شرکت های مستقر در منطقه،با اهتمام به قانون جذب نیروهای بومی  خود را مکلف به رعایت آن کنند.

حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با اشاره به گلایه مندی تعدادی از جوانان منطقه از رعایت نکردن قانون جذب  نیروهای بومی در برخی فاز های پالایشگاهی افزود: از مقامات ارشد نفت در منطقه درخواست دارم ضمن بررسی در صورت صحت با مجموعه‌های متخلف برخورد قانونی کنند ، تا مانع نهادینه شدن این بدعت در صنعت شوند.

وی بیان کرد: اگر موضوع صحت ندارد مسئولان باید پاسخگو باشند و مردم را اقناع کنند.

 محمودی با تشکر از استقبال بی نظیر مردم از ۲ شهید گمنام در مرکز شهرستان و شهر های بنک، سیراف و روستاهای شهرستان (تمبک،نخل غانم،میانلو، برکه چوپان، پرک و به ویژه بندر شیرینو) ؛ همچنین برگزاری یادواره شهدا و دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: امید می رود حضور شهدای گمنام و یادواره شهدا آثار و برکاتی ماندگار برای شهرستان داشته باشد و سیستم اداری ما نیز بیش از پیش خود را نسبت به اهداف شهدا مسئول دانسته و بدانند مسئولیت‌های امروز به برکت خون شهیدان است.

امام جمعه کنگان با بیان اینکه یکی از پیام‌های شهیدان این بود که آنها همواره خود را مکلف می دانستند اهداف امام امت را در جامعه پیاده کنند،گفت: ما نیز بایستی با تأسی به سیره شهدا ضمن تبعیت از ولی فقیه زمان خود مانند شهداء در مسیر انقلاب و حفظ آن از هستی خود بگذریم و آنگونه که شهداء خود را سپر بلاها کردند ما نیز با خدمت صادقانه به مردم به آنان اقتدا کنیم.