امام جمعه گناوه: روز قدس نماد  بیداری ملت‌های آزاده است
امام جمعه گناوه: روز قدس نماد  بیداری ملت‌های آزاده است

گناوه – ایرنا – امام جمعه گناوه گفت: نامگذاری روز جهانی قدس از ابتکارات بی بدیل و بی نظیر امام عظیم الشان حضرت آیت الله خمینی (ره) به یک نماد برای بیداری ملت‌های آزاده جهان بخصوص مسلمانان در برابر ظالمان و مستکبران تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی روز پنجشنبه در جلسه ستاد نماز جمعه این شهر با دستور کار هماهنگی برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس افزود: اعلام روز جهانی قدس توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی و تاکید وافر رهبر معظم انقلاب بر بزرگداشت این روز، دستاوردهای بی شماری برای مردم مظلوم فلسطین و منطقه و زنده نگه داشتن آرمان قدس داشته است.

وی اظهارداشت: تقویت روحیه اعتماد به نفس و مقاومت در بین جوانان فلسطین و به انزوا کشاندن رژیم صهیونیستی از دستاوردهای مهم ابتکار امام در نامگذاری این روز به عنوان نجات ملت فلسطین و قدس شریف است. 

وی ادامه داد:  اقدام راهبردی  امام (ره) با نامگذاری روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ،  به رژیم صهیونیستی فهماند نه تنها فلسطین و قدس بلکه هیچ مظلوم و محرومی در سراسر جهان تنها نیست.

رکنی حسینی ، با بیان اینکه روز جهانی قدس امسال ، ویژگی خاص و متفاوت از سال های قبل دارد، گفت: باتوجه به وقفه دوساله ای که بخاطر فراگیربودن ویروس منحوس کرونا در راهپیمای‌های سراسری کشور از جمله روز قدس انداخت ، امسال با شرایط بهتری به صورت حضوری و فیزیکی برگزار می شود که اهمیت مسئله راهپیمایی این روز را افزایش داده و دوچندان می‌کند.

امام جمعه گناوه بیان کرد: باتوجه به حساسیتی که امسال بحث فسطین پیدا کرده است ، می طلبد که مردم به ندای امام راحل و رهبری لبیک گویند  و در راهپیمایی این روز مهم با حضور گسترده ، حمایت مجدد خود را از مردم مقاوم این کشور ابراز کنند.

                                                                            امام جمعه گناوه: روز قدس نماد  بیداری ملت‌های آزاده است

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) گناوه گفت: روز قدس، روزی خاص و مهم در بین مسلمانان است و مردم این دیار نیز با حضور در راهپیمایی ،تنفر و انزجار خود را از رژیم رو به زوال صهیونیستی ابراز خواهند کرد و همچنان در راه آرمان های فلسطین و قدس تا پای جان ایستاده اند.

سرهنگ شهسوار حاجی پور افزود: حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس امسال با توجه اینکه فلسطینی ها در ماه مبارک رمضان ، رشادت  و فداکاری های بزرگی که برگرفته از مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی از خود نشان دادند، متفاوت تر از سال‌های قبل است.

وی اظهارکرد: رژیم صهیونییستی که نفس های آخر خود را  با جنایت علیه ملت مظلوم فلسطین و با حمایت و پشتیبانی کشورهای آمریکا و اروپایی می کشد، می طلبد کشورهای اسلامی با اتحاد و همدلی ، فلسطینیان را حمایت و پشتیبانی کنند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در بندرگناوه به صورت حضوری از میدان امام (ره)  در ساعت ۱۱ روز جمعه  آغاز و در مصلای جمعه با سخنرانی و برنامه های مختلف به پایان می‌رسد و سپس  نماز عبادی سیاسی جمعه اقامه  می شود.