انتخاب بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی کشور در توسعه فعالیت‌های این حوزه اثر گذار بود
انتخاب بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی کشور در توسعه فعالیت‌های این حوزه اثر گذار بود

گناوه – ایرنا – مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان بوشهر گفت: انتخاب این استان به عنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور، تاثیر فراوانی در گسترش فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی در این منطقه داشته است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاداسلامی دیلم روز چهارشنبه به نقل از عبدالرحیم افروغ در دیدار با مسئول موسسه قرآنی سبحان این شهرستان افزود: تعامل دو سویه و بررسی ظرفیت‌های قرآنی با هدف اجرای طرح‌های نو به منظور تبلیغ و ترویج فعالیت های قرآنی در سطح شهرستان ضرورت دارد.

وی از تلاش‌های صادقانه همه مسئولان و فعالان قرآنی شهرستان دیلم قدردانی کرد و گفت: باتوجه به اینکه، قرآن در استان بوشهر و شهرستان‌ها حضور قوی و زنده‌ای دارد، باید برای ترویج و اثرگذاری فعالیت‌های قرآنی، خلاقیت‌های نوآورانه در حوزه تبلیغ و ترویج همچون استفاده از فضای مجازی، هماهنگی بین نخبگان قرآنی در استان بوشهر و شهرستان دیلم با بهره‌مندی از ظرفیت های علمی در اولویت قرار گیرد.

مسئول موسسه قرآنی سبحان دیلم گفت: شهرستان دیلم از استعدادها و توانمندی‌های قرآنی بسیار خوبی از دیرباز برخوردار بوده است.

سید نبی الله موسوی با تشریح فعالیت‌های این موسسه در حوزه قرآن و عترت افزود:  فعالیت‌های قرآنی این موسسه امسال در قالب تشکیل کارگروه با محوریت امام جمعه و دستگاه‌های فرهنگی هنری برنامه‌ریزی و در سطح شهرستان اجرا شد.

وی بیان کرد: انتخاب استان بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی در کشور فرصتی مناسب برای معرفی چهره های شاخص قرآنی و گامی موثر در جهت شناسایی و ترویج فرهنگ قرآنی در شهرستان‌ها است.

شهرستان دیلم در انتهای شمالی استان بوشهر قرار دارد.