انتقاد از دخالت در انتصابات بوشهر/ استاندار اتهام‌ها را رد کرد
انتقاد از دخالت در انتصابات بوشهر/ استاندار اتهام‌ها را رد کرد

بوشهر- به دنبال انتقادها از دخالت برخی از نمایندگان استان بوشهر در انتصابات، استاندار بوشهر با رد دخالت نمایندگان گفت: مسئولیت تمام انتصابات استان را می‌پذیرم.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: به دنبال تغییر دولت، تغییر مدیران در استان‌ها امری اجتناب ناپذیر است و در استان بوشهر نیز در این زمینه تغییرات شروع شده و با تغییر همه فرمانداران، تعداد زیادی از بخشداران نیز تغییر کرده است.
قطار تغییرات در استان بوشهر تنها در بخشداران و فرمانداران متوقف نشده است و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی نیز در این زمینه با تغییرات مدیریت فراوانی روبرو شده‌اند و تغییرات به مدیران شهرستانی نیز رسیده است.
به دنبال تغییر برخی از مدیران استانی و شهرستانی انتقادهایی از این انتصاب‌ها صورت گرفته است و دخالت برخی از افراد از جمله تعدادی از نمایندگان استان در مجلس در این زمینه مورد انتقاد قرار گرفته است.
برخی افراد شایسته کنار زده شدند
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان بوشهر با انتشار پیامی عنوان کرد: برخی افراد شایسته در پیچ و خم انتصابات کنار زده شدند و برخی از نمایندگان، گزینه‌های خود را تا حصول نتیجه دنبال می‌کنند.
حجت الاسلام یوسف جمالی به دخالت نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسامی در امر انتصابات واکنش نشان داد و نوشت: بعد از گذشت بیش از شش ماه از عمر دولت انقلابی و مردمی، دغدغه اصلی معیشت مردم است و تمام اهتمام رئیس جمهور محترم بر رفع این مشکلات و ایجاد امید در بین مردم است. یکی از مؤلفه‌های مهم در کمک به حضرت آیت الله رئیسی نیروهای متخصص با تفکر انقلابی است.
وی اضافه کرد: علی رغم تصریح در جلسه نخبگان استان با رئیس جمهور مبنی بر وجود بانک اطلاعات از جوانان و نخبگان عزیز و تأیید و تاکید ایشان برای استفاده از این ظرفیت متأسفانه شاهد هستیم برخی افراد شایسته در پیچ و خم انتصابات کنار زده شده و علی رغم تاکید مقام معظم رهبری مدظله العالی بر عدم ورود نمایندگان محترم، برخی از نمایندگان، گزینه‌های خود را تا حصول نتیجه دنبال می‌کنند و عملاً جبهه انقلاب و جوانان نخبه عزیز این استان بایستی چشم به آینده‌ای بدوزند که مبهم می‌نماید. اگر بناست که مسئولیت‌ها جابه‌جا شوند یا نماینده محترم گزینه خود را منصوب کند تغییر دولت چگونه می‌خواهد تحول ایجاد نماید؟
جمالی افزود: ضمن حمایت از استاندار بوشهر سردار محمدی زاده که شاهد تلاش‌های مخلصانه ایشان هستیم بر خود لازم می‌دانیم اگر نقد و نصیحت برادرانه‌ای داریم در طبق اخلاص تقدیم استاندار کنم.
دخالت نمایندگان خلاف قانون است
خلیل رضایی سرپرست دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در استان بوشهر نیز روز گذشته در جلسه استانی با رؤسای دفاتر نظارت شهرستان‌های تابعه با اشاره به وصول گزارش‌هایی از دخالت‌های برخی نمایندگان مجلس در امور اجرایی استان و عزل و نصب‌ها در ماه‌های اخیر اظهار کرد: علیرغم اینکه اظهارنظر و پیشنهاد حق نمایندگان محترم مجلس است اما دخالت و پافشاری بر نظرشان در زمینه انتصابات به هیچ عنوان درست و قابل قبول نیست و به نمایندگان مجلس در برخی موارد درباره دخالت در امور اجرایی و انتصابات تذکراتی داده‌ایم.
وی افزود: متأسفانه گزارش‌هایی از دخالت نابجای برخی نمایندگان مجلس در عزل و نصب‌ها واصل شده، حتی برخی از این دست دخالت‌ها، اصرار بر گزینه‌های نامطلوب یا منصوب کردن عوامل ستادهای انتخاباتی خودشان بوده است که به طور قطع این قبیل دخالت‌های بی مورد و خارج از چارچوب‌های قانونی در بررسی صلاحیت افراد مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

رضایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خرداد ماه امسال و نیز تأکید مجدد ایشان در روز پنجشنبه ۱۹ اسفندماه که این موضوع را به نمایندگان محترم یادآور شدند، گفت: رهبری فرمودند یکی از آسیب‌ها ورود نمایندگان در مسائل اجرایی است؛ همچنین با عنایت به مصاحبه‌های اخیر مسئولین محترم شورای نگهبان، این موضوع مغایر با اصل پنجاه و هفتم قانون اساسی و همچنین مغایر استقلال قوا از یکدیگر می‌باشد و شورای نگهبان دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب‌ها را رصد می‌کند.
سرپرست دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در استان بوشهر گفت: انتظار این است که نمایندگان محترم به وظایف ذاتی خود بپردازند و باعث اخلال در تصمیم‌گیری‌ها و عملکرد مسئولین اجرایی استان نشوند؛ همچنین از مسئولین محترم اجرایی استان هم توقع و انتظار داریم که زمینه دخالت نمایندگان در انتصابات را فراهم نکنند.
دخالت در انتصابات را وارد نمی دانم
استاندار بوشهر صبح چهارشنبه در آئین تجلیل از فعالان عرصه احسان و نیکوکاری با اشاره به خدمات ارزشمند نیروهای جهادی در بخش‌های مختلف استان به انتصاب مدیران با ملاک‌های انقلابی و مردمی بودن اشاره کرد و اظهار داشت: در انتصاب مدیران از سایر استان‌ها جلوتریم و مدیران جدید همگی دارای ویژگی‌های انقلابی و جهادی بوده و در روی کار آمدن دولت آیت الله رئیسی به نحوی نقش داشتند.
احمد محمدی زاده با بیان اینکه مردم نقش تأثیرگذاری در روی کار آمدن دولت انقلابی داشتند، افزود: در موضوع انتصابات استان از نمایندگان مردم در مجلس دفاع می‌کنم و اتهام وارده به ایشان مبنی بر دخالت در انتصابات را وارد نمی‌دانم و مسئولیت تمام انتصابات را بر عهده می‌گیرم.
محمدی زاده بیان داشت: نمایندگان استان در مجلس افراد شایسته‌ای هستند و هیچکدام از ایشان برای انتصاب افراد اصراری به من نکردند هر چند در این زمینه پیشنهاد دادند اما تصمیم گیری نهایی بر عهده بنده بود و مسئولیت انتصابات را بر عهده می‌گیرم.
استاندار بوشهر گفت: برای انتصاب فرمانداران استان، شخصاً تصمیم گرفتم ضمن اینکه هماهنگی با نمایندگان استان در مجلس از سفارش‌های بنده به فرمانداران بود.
وی با تاکید بر اتحاد و انسجام در استان بوشهر تصریح کرد: این استان زخم خورده اختلافات است و نباید بیش از این اجازه دهیم اختلافات به توسعه استان لطمه بزند.