تفاهم‌نامه سبز بین منابع طبیعی دیلم و فلات قاره بهرگان امضا شد
تفاهم‌نامه سبز بین منابع طبیعی دیلم و فلات قاره بهرگان امضا شد

گناوه – ایرنا – اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دیلم و شرکت نفت فلات قاره ایران در منطقه بهرگان در راستای جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز به صورت مشارکتی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم روز شنبه در حاشیه امضای این تفاهم نامه به خبرنگار ایرنا گفت: برای تحقق بخشیدن به منویات رهبرمعظم انقلاب در سال جهش تولید و اجرایی شدن  پویش مردمی نهال کاری برای ایرانی سرسبز، تفاهم نامه‌ای بین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان  و شرکت نفت فلات قاره ایران واقع در منطقه بهرگان امضا شد.

پرویز غلامی افزود: این تفاهم نامه به منظور کاشت، مراقبت و آبیاری نهال‌های کاشته شده برای ایجاد فضای سبز، بهبود شرایط زیست محیطی، کاهش اثرات آلاینده‌های موجود در منطقه و  گرد و غبار  است.

وی اظهارکرد: براساس این تفاهم نامه، جنگل کاری مشارکتی با حفظ گونه‌های بومی و مقاوم و سازگار با اقلیم منطقه به میزان ۱۰ هکتار اراضی ملی واقع در حریم خطوط لوله نفت و محوطه شرکت نفت فلات قاره ایران در منطقه بهرگان کاشته خواهد شد.

غلامی گفت: در این تفاهم نامه، اهداف و سیاست‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور  به منظور به حداقل رساندن خسارات ناشی آلودگی‌­ها و فرسایش خاک، حفاظت از آب وخاک، کاهش گرد و غبار و بهبود زیستگاه حیات وحش و پرندگان موجود در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم افزود: همچنین براساس این تفاهم نامه به منظور جبران بخشی از خسارات موجود در منطقه،  باهدف توسعه همکاری‌های بین بخشی و در زمینه بهره برداری از توانمندی‌ها و مسئولیت‌های  اجتماعی شرکت نفت برای مشارکت در احیا و توسعه فضای سبز منابع طبیعی این شهرستان بویژه در بخش بیابان‌زدایی و جنگل کاری منعقد و مقرر شد شرکت نفت در سطح ۱۰ هکتار اقدام به نهال کاری کند..

علیرضا قانعی رئیس شرکت نفت فلات قاره ایران در منطقه بهرگان گفت: با امضای این تفاهم نامه می‌توانیم همکاری‌های بیشتری در زمینه حفاظت، صیانت و ترویج فرهنگ منابع طبیعی و کمک به طبیعت و محیط زیست منطقه داشته باشیم.

وی اظهارداشت: شرکت نفت فلات قاره ایران، اقدام‌های گسترده‌ای را با هدف حفظ محیط زیست در منطقه بهرگان اجرا کرده است که به واسطه این اقدام‌ها، در آینده‌ای نزدیک این منطقه  به سبزترین واحد صنعتی جنوب کشور تبدیل می‌شود.

قانعی افزود: فلات قاره ایران منطقه بهرگان آمادگی همکاری در کاشت و توسعه فضای سبز و نهال کاری است.

شهرستان دیلم در انتهای شمال استان بوشهر و در جوار تاسیسات و شرکت های مهم نفتی جنوب کشور از جمله منطقه نفتی بهرگان در بندرامام حسن قرار دارد.