تمامی مراکز اقامتی استان بوشهر در آماده باش هستند
تمامی مراکز اقامتی استان بوشهر در آماده باش هستند

گناوه – ایرنا – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: بنا به پیش بینی سفر قریب به ۸ میلیون مسافر و گردشگر نوروزی به این استان، تمامی مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری را آماده باش داده ایم.

اسماعیل سجادی منش روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بندرگناوه  افزود: باتوجه به اینکه پیک کرونا رو به افول گذاشته شده و فضاهای شهرهای استان رنگ روشن تری به خود گرفته است، پیش پیش بینی می شد که امسال استان دچار سونامی سفر  شود که خوشبختانه این مکان ها شامل هتل‌ها، مسافرخانه ها و  اقامتگاه‌های رسمی ،ظرفیت های خوبی دارند و آنها را برای پذیرایی از هموطنان آماده کرده ایم.

وی گفت: بحث سفر و مسافرت نوروزی همیشه برای استان بوشهر متفاوت تر از خیلی استان ها بوده است و باتوجه به سخنان رئیس جمهور در جلسه چندروز پیش مبنی بر بازشدن مسافرت ها ، البته با تزریق دو دوز واکسن کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی، ستاد تسهیلات سفر این استان با برگزاری چندین جلسه باحضور استاندار ، تصمیم های خوبی اتخاذ شد.

وی بیان کرد: در این راستا از ماه بهمن کارها و مقدمات سفر در استان بوشهر کلید خورده و تمهیدات لازم برای خدمات رسانی به هموطنان در شهرستان ها اندیشیده شده است.

سجادی منش گفت: با بررسی های صورت گرفته،  پیش سفر تعطیلات نوروزی چندروزی است به استان شروع شده است و شاهد حضور هموطنان بخصوص در شمال استان هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ادامه داد: در بحث اسکان تلاش های خوبی توسط ستاد مربوطه انجام شده است و دراین زمینه آموزش و پرورش عملکرد خوبی دارد و اقدام به تجهیز مدارس کرده است.

وی افزود: شهرداران استان بوشهر بخصوص در شهرهای گناوه و دیلم نیز کمپینگ های اقامتی را برای مسافران و گردشگران نوروزی فراهم کرده اند.

وی یادآورشد: دستگاه‌های امداد رسان اورژانس ۱۱۵ و جمعیت هلال احمر شهرهای استان در آمادگی لازم بسر می برند.

سجادی منش  اضافه کرد: برنامه استقبال از میهمانان نوروزی همچون سال‌های گذشته بجز که در سال ۹۸ و ۹۹ که کشور دچار بیماری کووید ۱۹ نشده بود، در روز یکم فروردین  با حضور استاندار در مرکز بوشهر و در شهرستان ها با حضور فرمانداران انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: ظرفیت های گردشگری شهرستان گناوه به تعداد نسبت دیگر شهرستان بیشتر است اما کفایت میهان نوازی هموطنان را نمی‌کند که با تدبیر صورت گرفته  به برخی اماکن اقامتی و رستوران ها این منطقه تسهیلات بانکی داده می‌شود تا مکان های خود را به روز و تجهیز کنند.

وی بیان کرد: زیرساخت های گردشگری گناوه باید به صورت تحولی تغییر کند که آن را در سال آینده از طریق پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی دنبال خواهیم کرد، ضمن اینکه  بقیه شهرستان هم  از آن بهره مند خواهند شد.

وی افزود:  فعال کردن منطقه نمونه گردشگری میرمهنا بندرریگ را همچنین در سال آینده دنبال خواهیم کرد و باتوجه به مشکلات و معضلاتی که دارد درصددیم آنها را برطرف کنیم تا به هموطنان خدمات بیشتری ارایه دهیم و پیک جمعیت گناوه در نوروز به این نقطه سرریز شود.