خبرهای شهرستان های استان بوشهر
خبرهای شهرستان های استان بوشهر

بوشهر – ایرنا – برگزاری دومین یادواره مادران شهدای شهر دوراهک شهرستان دیر، دیدار فرماندار گناوه با مادر و همسر ۲ شهید این شهرستان و انتقاد فرماندار تنگستان از مناسب نبودن زیرساخت های آموزشی این شهرستان از جمله اخبار استان بوشهر است.

دومین یادواره مادران شهدای شهر دوراهک دیر برگزار شد

جانشین فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: جمهوری اسلامی امروز به برکت خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس عزت ملی به دست آورده و حرف برای گفتن در دنیا دارد و محور مقاومت و هسته اصلی جهان اسلام است.

سردار عبدالرضا دشتی در آیین دومین یادواره مادران شهدای شهر دوراهک شهرستان دیر افزود: بسیاری از مادران شهدا از دنیا رفته اند، بنابراین ما نباید فرصت را از دست بدهیم و نسبت به تکریم مادرانی که زنده هستند غافل شویم.

وی گفت: دشمنان فکر می کردند با به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی می توانند از ترس خود بکاهند درحالی که شهید سلیمانی خطرناکتر از زمان حیات این سردار مقاومت است.

وی در ارتباط با شخصیت حضرت ام البنین سلام الله علیها، بیان کرد: اگر این بانوی گرانقدر در کربلا حضور نداشت اما ویژگی هایی همچون ولایت مداری، شجاعت، عشق به امام زمان خویش و وفای به عهد را با آن تربیت نمونه در فرزندانش گذاشته بود.

دبیر دومین یادواره مادران شهدای دوراهک گفت: مادران شهدا با تاسی از حضرت ام البنین سلام الله علیها فرزندانی که سال ها با جان و دل در دامن خود پرورش داده بودند را راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل کردند تا اسلام و انقلاب اسلامی حفظ شود.

زینب عالی پور افزود: امروز پاسداشت یاد و نام مادران شهدا و برگزاری چنین یادواره هایی کمترین ادای دین به مقام شامخ آنان است.

وی از  همکاری مردم دوراهک، بسیج حوزه جندالله، شورای اسلامی و شهرداری دوراهک، بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دیر و بسیجیان جهادگر که در برگزاری این مراسم همکاری داشته اند، تقدیر کرد.

قرائت اشعاری در وصف حضرت ام البنین سلام الله علیها و مادران شهدا توسط هاجر احمدی از شاعران آیینی، مداحی و مرثیه سرایی توسط مسلم رضایی از مداحان اهل بیت و تجلیل از خانواده معظم شهدای شهر دوراهک توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران از دیگر بخش های این مراسم یادواره بود.

فرماندارگناوه با مادر شهید موسایی و همسر شهید امیری دیدار کرد

 فرماندار گناوه در این دیدار گفت: تداوم و استمرار انقلاب شکوهمند اسلامی، در گرو مسیر و پیمودن راه شهدای والا مقام و تبعیت پذیری از ولایت فقیه است.

به گزارش ایرنا، محمدتقی صفری روز یکشنبه در دیدار با  مادر شهید محمدعلی موسایی و  همسر شهید هاشم امیری  به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین (س)  و تکریم مادران و همسران شهدا افزود: خانواده های معظم شهدا بویژه مادران آنها، اسوه صبر و بردباری هستند که فرزندانی پاک و مخلص در دامن خود پرورش دادند و  جانشان را فدای انقلاب و اسلام کردند.

وی اظهارداشت: مادران و همسران شهید افتخار و مایه مباهات هستند و باید همه قدردان آنها باشیم.

خبرهای شهرستان های استان بوشهر

رئیس بنیادشهید و امورایثارگران گناوه گفت: مادران شهدا نقش بی بدیلی در دوران دفاع مقدس داشتند و با تاسی از حضرت ام البنین (س) نسلی را تربیت دادند که برای کشور عزت و عظمت آفریدند و همگان باید قدردان رشادت و صبر آنها باشیم.

محمد قائدی افزود: تکریم و تجلیل از مادران و همسران شهدا وظیفه همه نهادها و مردم است و باید در این زمینه ادای تکلیف کنیم.

وی یادآورشد:  هاشم امیری عضو سپاه پاسداران انقلاب در هشتم آبان ۱۳۶۵ در آب‌های خلیج فارس  و  محمدعلی موسایی عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پنجم مهر  ۱۳۶۰ در جبهه عملیاتی آبادان به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر  ۲۳۰ شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم میهن و انقلاب کرده است.

فرمانداز: زیرساخت‌های آموزشی تنگستان مناسب نیست

 فرماندار تنگستان گفت: این شهرستان با وجود نزدیک بودن به مرکز استان اما از لحاظ امکانات و زیر ساخت‌های آموزشی در حوزه آموزش و پرورش وضعیت مناسبی ندارد. 

به گزارش ایرنا، روابط عمومی فرمانداری تنگستان روز یکشنبه به نقل از احمد لطفی در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان تنگستان افزود: وجود ۱۳ مدرسه تخریبی در حوزه بخشی مرکزی این شهرستان دلیلی بر نامناسب بودن زیرساخت‌های در این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه خیلی از مدرسه های شهرستان تنگستان فاقد امکانات لازم هستند اظهار کرد: باید با تلاش جمعی زیرساخت‌های آموزشی این شهرستان بهبود یابد و از ظرفیت‌های خیلی خوب مرکز استان به عنوان پشتیبان و حتی فرا استانی استفاده شود.

فرماندارتنگستان یادآور شد: باید در ذیل شورای آموزش و پرورش هسته یا مجامعی تشکیل شود که بتوانند به فعالیت‌های آموزش و پرورش کمک کنند.

لطفی با اشاره به اینکه مجمع خیرین مدرسه ساز در بخش مرکز شهرستان شکل گرفته است گفت: نیازاست برای احداث و نوسازی مدرسه‌های تخریبی درشهرستان ازخیرین مدرسه ساز بیشتری برای مشارکت در این امر خداپسندانه دعوت شود.

وی یاد آورشد :در حوزه بحث مشارکت‌های مردمی نیازهای آموزشی شهرستان در قالب یک برنامه عملیاتی چهار ساله تهیه و طراحی و بر اساس آن گام‌های اساسی برای پشتیبانی و اقدام لازم برداشته شود.

فرماندار تنگستان یاد آورشد : در بحث پرداخت سه درصد عوارض شهرداری‌ها به فعالیت‌های آموزش و پرورش نیاز است شهرداران شهرهای اهرم و آباد پیگیری لازم داشته باشند.