دانش آموزان بندرریگ گناوه در جشنواره ملی همیار مشاور درخشیدند
دانش آموزان بندرریگ گناوه در جشنواره ملی همیار مشاور درخشیدند

گناوه – ایرنا – رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بندرریگ شهرستان گناوه گفت: ۲ تن از دانش آموزان این منطقه در سومین جشنواره ملی همیار مشاور در استان بوشهر، صاحب کسب رتبه اول استانی و راهیابی به مرحله کشوری شدند.

سعید بهمرد روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این جشنواره، رقیه بردخونی از دبیرستان متوسطه اول عترت با موضوع تکنیک‌های گفت وگوی موثر در بهبود روابط بین فردی  و سکینه صالحی از آموزشگاه کوثر با موضوع همیار مشاور پویا و مدرسه شاداب در قالب اثر سخنوری با کسب مقام اول استان بوشهر به مرحله کشوری راه یافتند.

وی اظهارداشت: سومین جشنواره ملی همیار مشاور با هدف ارائه توانمندی‌ و خلاقیت‌ دانش‌آموزان و مشاوران مدارس در هفت محور و پنج قالب در مرکز بوشهر برگزار شد.

بهمرد افزود: همیار مشاور پویا و مدرسه شاداب، من یک نوجوانم، تکنیک‌های گفت‌وگوی موثر در بهبود روابط بین فردی، نقش نوجوان در ایجاد و تداوم روابط سازنده در خانواده، نقش همیار مشاور در اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اردویی مدرسه، نقش آموزه‌های فرهنگ و ادب فارسی (آثار شاعران و ادیبان) در ارتقای کیفیت زندگی و کاربرد مهارت‌های زندگی(جرات‌مندی، همدلی، حل مساله ) در ارتباط با دوستان و همسالان محورهای این جشنواره بوده است.

بهمرد گفت: دانش آموزان این منطقه همواره در مسابقات استانی همیشه خوش درخشیدند و با بروز استعداد و توانمندی‌های بالقوه خود به مقام‌های برتر حتی در کشور نایل شدند.

وی بیان کرد: در هفته گذشته نیز ۲۲ دانش آموز دختر و پسر این بخش در چهلمین جشنواره فرهنگی و هنری فردا و کانون‌های فرهنگی تربیتی استان بوشهر مقام های برتر کسب کردند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه بندرریگ افزود: کسب پنج مقام اولی، سه رتبه دومی، سه مقام سومی و ۱۱ برگزیده استانی از موفقیت‌های به دست آمده توسط دانش آموزان بخش ریگ در این جشنواره بود.

بندرریگ از توابع شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.