دما در بهرگان دیلم به ۷ درجه رسید
دما در بهرگان دیلم به ۷ درجه رسید

بوشهر-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهرگفت: با تداوم موج سرما در این استان، دما در ایستگاه فرودگاهی بهرگان شهرستان دیلم در ۲۴ ساعت گذشته به ۷ درجه سانتیگراد رسید.

محمدرضا انصاری روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: بعد از بهرگان، شهرهای جم، دیلم، بوشهر، برازجان و گناوه به ترتیب با ۸.۹، ۹.۵، ۱۱.۶، ۱۱.۸ و ۱۳.۶ درجه کمترین میزان دما را در استان بوشهر داشتند.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین نوسان دمایی به میزان ۱۲ درجه در برازجان مرکز شهرستان دشتستان ثبت شد چرا که در این مدت دمای ۱۱.۸ درجه و ۲۴.۲ درجه  ثبت شد.

انصاری ادامه داد: پیش بینی شده باتوجه به جنوبی شدن جهت وزش باد دما در این استان اندکی افزایشی شود.

وی افزود:براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی تا پنج روز آینده  شرایطی آرام برای استان و خلیج فارس پیش بینی شده است.

انصاری ادامه داد: غبار محلی و در برخی نقاط مه رقیق صبحگاهی از پدیده‌های غالب در طی این مدت خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهرگفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و طی صبحگاه در برخی از نقاط همراه با مه صبحگاهی پیش بینی شده است.

انصاری اظهارداشت: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا شمال شرقی و از شب به تدریج جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و فردا در مناطق شمالی و مرکزی بر روی دریا گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

انصاری افزود: فردا در بندر بوشهر زمان  جزر اول دریا ساعت ۰۳:۲۵ بامداد ،  مد اول  ساعت ۲۰: ۰۹، جزر دوم ساعت ۱۳:۲۵،  مد دوم ساعت ۲۰:۲۰ خواهد بود.