دولت سیزدهم امتیازهای خوبی به قانون رتبه‌بندی معلمان افزود
دولت سیزدهم امتیازهای خوبی به قانون رتبه‌بندی معلمان افزود

گناوه- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: لایحه رتبه بندی معلمان ضمن اینکه پس از گذشت ۱۰ سال از مطرح شدن آن در دولت سیزدهم به قانون تبدیل و به آموزش و پرورش ابلاغ شد، در این دولت امتیازهای خوبی نیز در اصلاحیه های این لایحه به نفع فرهنگیان به آن افزوده شد.

علی موحدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه  آموزش و پرورش در حال تدوین آیین نامه این قانون است، افزود: بر آیین نامه اولیه‌ای که برای اجرای این قانون تدوین شده بود یک سری انتقادها وارد شد که اصلاح و هم اینک در حال ویرایش نهایی است.

وی  به هماهنگی میان دولت، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در مصوب شدن قانون رتیه بندی معلمان اشاره کرد و ادامه داد: در ایامی که مجلس مشغول بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ بود و بطور معمول دیگر طرح ها و لوایح  بررسی نمی‌شود، اما دولت با توجه ویژه‌ای که به جامعه فرهنگیان دارد در حین بررسی لایحه بودجه، رتبه بندی را مطرح و مجلس نیز آن را مورد بررسی قرار داد که جای تقدیر و تشکر دارد.

موحدی، به امتیازهای لحاظ شده در لایحه رتبه بندی معلمان در دولت سیزدهم نسبت به دولت قبل اشاره کرد و گفت: در دولت قبل برای اجرای لایحه حدود ۲۵ هزار میلیاردتومان  اعتبار در مدت سه سال مشخص شده بود که البته اختصاص پیدا نکرد و اجرا نشد، اما در دولت سیزدهم حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان برای یک سال و نیم تخصیص اعتبار شده و  این قانون در حال آماده شدن و صدور احکام است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان بوشهر ادامه داد: همچنین لایحه دولت قبل شامل نو معلمان نمی‌شد و برای هر طبقه‌ توقف وجود داشت و سهمیه در نظر گرفته بودند و اگر سهمیه پر می‌شد برخی همکاران نمی‌توانستند در آن طبقه قرار بگیرند و در قانون مصوب رتبه بندی، سهمیه برداشته شد و نو معلمان در رتبه بندی قرار می‌گیرند.

وی افزود: علاوه براین در لایحه قبلی کارکنان آموزش و پرورش که در اداره مشغول خدمت هستند ولی رسته شغلی آنها آموزشی است رتبه بندی شامل آنها نمی‌شد اما در قانون مصوب این مشکل برطرف شده است و مشمول می شوند.

موحدی گفت:  این قانون از سی و یکم شهریور ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد و از مهر تا اسفند ماه پارسال  اعتبار آن مشخص و تصویب شده است و  با احکامی که صادر می‌شود، مبالغی که  همکاران بابت رتبه بندی طلب دارند، پرداخت خواهد شد و درسال ۱۴۰۱ نیز این قانون تداوم و استمرار پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: باتوجه به بررسی های به عمل آمده، آیین نامه ای که در حال ویرایش است، شرایط رسیدن همکاران به  طبقات را تسهیل کرده و بهتر شده و قابل دسترس است.

وی بیان کرد: به عنوان مثال در طبقه استادیار معلم با ۹۰۰ امتیاز که در آیین نامه قبل باید مدرک دکترا داشت تا به این درجه برسد ولی در آیین نامه اصلاحی مدرک را لحاظ نمی‌کنند و اگر کسی مدرک دکترا نداشته باشد اما  امتیازات را کسب کند می تواند در رده آخر این قانون قرار بگیرد.

وی  افزود: امیدواریم با همدلی و هم افزایی بین مجلس و دولت و هوشیاری و همراهی فرهنگیان بتوانیم این قانون را به نحو احسن در این استان اجرایی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: فرهنگیان این استان از بهترین، نجیب ترین و شریف ترین فرهنگیان کشور هستند و در اتاق مدیرکل روی همه آنها باز است و اگر کسی نقدی، پیشنهاد و راهکاری برای آیین نامه دارند، از آنها  به گرمی استقبال می‌شود.