سوم اردیبهشت و آخرین اخبار کرونایی استان ها
سوم اردیبهشت و آخرین اخبار کرونایی استان ها

استان ها – ایرنا – ایران در سومین روز از ماه اردیبهشت ، ۲ شهرستان قرمز، ۴۸ شهرستان نارنجی، ۳۲۳ شهرستان  در وضعیت زرد و ۷۵ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی دارد.

به گزارش ایرنا ، بر اساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رنگ قرمز کرونایی پس از گذشت حدود یک ماه از مازندران خارج شد.

براساس آخرین اطلاع رسانی رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور ، شهرستان رامسر ، نارنجی است . رنگ کرونایی شهرستان های گلوگاه،نکا، بهشهر، میاندرود، ساری ، قائمشهر، سیمرغ،  سوادکوه ، سوادکوه شمالی، جویبار، آمل، فریدونکنار، نور، چالوس، عباس آباد، کلاردشت و تنکابن  زرد اعلام شده است.

همچنین حاضر رنگ کرونایی شهرستان های بابل، بابلسر، محمودآباد و نوشهر آبی است.

رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی خطر کم است. این رنگ به مناطقی داده می شود که آماربیماران کرونایی بستری روزانه در آنجا ۲ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت باشد.

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می شود. مناطقی که بین چهار تا ۶ نفراز میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می شوند.  

وضعیت نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پر خطر است. آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفراز میان یکصد هزار نفر جمعیت، آن منطقه را  در وضعیت نارنجی تعریف می کند.
 

سوم اردیبهشت و آخرین اخبار کرونایی استان ها

رنگ نارنجی از نقشه کرونایی استان همدان خارج شد

براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، تمام ۱۰ شهرستان استان همدان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وضعیت کرونا در دره شهر ایلام از قرمز به نارنجی تغییر یافت

به گفته دکتر جاسم محمدی ، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام وضعیت شهرستان دره شهر از قرمز به نارنجی تغییر یافت و هم اکنون استان ایلام بدون وضعیت قرمز است.

شهرستان های آبدانان و دهلران نیز از وضعیت نارنجی به زرد تغییر یافته اند و هم اکنون دره شهر، بدره، سیروان و هلیلان در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد قرار دارند.

رنگ آبی کرونایی در پارس آباد اردبیل

هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، نیر، خلخال، مشگین‌شهر، سرعین، نمین، اصلاندوز، بیله‌سوار، کوثر و گرمی در وضعیت زرد و شهرستان پارس‌آباد در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند.

رنگ کرونایی آذربایجان غربی، زرد مایل به آبی شد

علی افشانی، رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی نیز امروز اعلام کرده است در حالی‌که طی هفته گذشته، ۲ شهرستان با وضع قرمز کرونایی در استان داشتیم، این هفته تنها یک شهرستان یعنی چایپاره با وضع نارنجی در استان وجود دارد و ۱۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

به گفته وی همچنین پنج شهرستان بوکان، سردشت، مهاباد، پیرانشهر و نقده در جنوب آذربایجان غربی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

ضمن اینکه  ارومیه، همچنان در وضعیت زرد است. همچنین شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت، خوی، سلماس و چالدران در شمال استان و اشنویه، تکاب، شاهین دژ و میاندوآب در جنوب استان وضع زرد کرونایی دارند.

طبق برآورها وضع تکاب نسبت به هفته گذشته نامناسب تر و پلدشت، خوی، پیرانشهر، نقده و شاهین دژ نسبت به هفته پیش بهتر شده و دیگر شهرستان ها تغییر وضعیتی نداشته اند.
 

سوم اردیبهشت و آخرین اخبار کرونایی استان ها

 استان بوشهر آبی شد

بر اساس گزارش های رسیده با تغییر رنگ برخی از شهرستان های استان از زرد با خطر متوسط به آبی، رنگ آبی کم خطر کرونایی به نقشه استان بازگشت.

بر این اساس شهرستان‌های عسلویه، دشتی، دشتستان، گناوه و کنگان که تا پیش از این در وضعیت زرد با خطر متوسط قرار داشتند به رنگ آبی درآمده اند.

همچنین شهرستان‌های بوشهر، تنگستان، دیلم ، دیر و جم نیز همچنان در وضعیت زرد با خطر متوسط قرار دارند.

خبر دیگر از بوشهر اینکه بیش از ۱۵ روز است که هیچ مرگ کرونایی در استان ثبت نشده است .

دورود در لرستان در وضعیت آبی است

اخبار رسیده از لرستان هم حاکی از این است که در حال حاضر شهرستان های پلدختر و خرم‌آباد در وضعیت نارنجی، شهرستان های ازنا، الیگودرز، بروجرد، چگنی، دلفان، سلسله، کوهدشت، رومشگان در وضعیت زرد و شهرستان دورود در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

همه شهرهای خراسان جنوبی در وضعیت زرد کرونایی هستند

در حال حاضر تمامی شهرستان‌های استان در وضعیت زرد شیوع کرونا (متوسط خطر) هستند و روند مبتلایان روزانه کاهشی است.

براساس رنگ‌بندی قبلی در خراسان جنوبی، شهرستان‌های بیرجند و نهبندان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های فردوس، بشرویه، زیرکوه و سربیشه در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های طبس، خوسف، سرایان، قاینات و درمیان در وضعیت زرد (نسبتا پرخطر) قرار داشتند. 

یک شهرستان در کهگیلویه و بویر احمد نارنجی و هشت تای دیگر هم زرد 

براساس اطلاعات به دست آمده و مطابق نقشه‌ آماری سامانه اطلاع رسانی وزارت بهداشت هم اکنون یک شهرستان کهگیلویه و بویراحمد نارنجی و هشت شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

 شهرستان لنده در وضع نارنجی  و شهرستان های بویراحمد، باشت، بهمئی، دنا، مارگون، کهگیلویه، چرام و گچساران در وضع زرد کرونایی قرار دارند.

سوم اردیبهشت ، روز بدون فوتی کرونا در استان فارس

 خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت نشده است. روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز روز شنبه طی اطلاعیه ای اعلام کرده است که از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۲ میلیون و ۱۲۹ هزار و ۴۵ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۲۶ هزار و ۸۱۱ بیمار مثبت شناسایی شده است.

ادامه روند کاهشی مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: روند کاهشی تعداد مبتلایان روزانه براساس نتایج آزمایش‌های ۲۴ ساعت و موارد نیاز به بستری که از فروردین ماه شروع شد، همچنان ادامه دارد و در این مدت اغلب روزها فوتی کرونا نداشتیم.

ثبت بیستمین روز بدون فوتی کرونا در استان اردبیل طی سال جاری

استان اردبیل هم در ادامه روند نزولی شیوع کووید.۱۹، بیستمین روز بدون فوتی کرونا را به ثبت رسانده  و امیدواری برای مهار این بیماری افزایش یافته است.

با توجه به  کاهش شمار مبتلایان بستری همزمان، مبتلایان روزانه و فوتی‌های کرونا در استان اردبیل به پایین‌ترین رقم ۶ ماه اخیر طی روزهای اخیر  با تداوم روند نزولی شیوع، طی ۲۴ ساعت گذشته شمار بستری همزمان مبتلایان کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل به ۴۴ نفر و آمار بستری روزانه در این استان نیز به هشت نفر رسید.

دومین روز بدون فوتی کرونایی در البرز

این خبر از البرز نیز رسیده است که هیچ گونه مورد فوتی کرونایی طی ۲ روز گذشته در استان ثبت نشده است.

سوم اردیبهشت و آخرین اخبار کرونایی استان ها

کاهش ۲۸ درصدی بیماران بستری کرونایی

بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل  طی ۲ هفته اخیر آمار بیماران بستری کرونایی در مازندران سیر نزولی داشته اما با این وجود تعداد مراجعه کنندگان با علائم کرونا به خصوص در سنین ۵ تا ۱۷ سال در بیمارستان های استان روند افزایشی داشته است.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تنها دلیل  شیوع کرونا در بین کودکان و نوجوانان مازندرانی در روزهای گذشته بازگشایی مدارس و بی‌توجهی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کلاس‌های درس بوده است .

۲۲ بیمار کرونایی در کشور در ۲۴ ساعت گذشته جان باختند

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز شنبه اعلام کرد:در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۹۶۲ نفر رسید.

به گزارش روز شنبه ایرنا از وبدا،  از دیروز تا امروز سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۴۰ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۵۱۲ نفر رسید.  تا کنون ۶ میلیون ۹۶۳ هزار و ۹۹۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

یک هزار و ۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۵۰ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۸۳۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تا کنون ۶۴ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۷۳۳ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۵۰ نفر دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۸۸۸ هزار و ۹۰۷ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۶۹۰ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۹ هزار و ۸۶۷ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

به گزارش ایرنا، کرونا تاکنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و امیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.