شورای راهبردی دشتستان تشکیل می‌شود
شورای راهبردی دشتستان تشکیل می‌شود

بوشهر- نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دشتستان باید با نظر دشتستانی‌ها اداره شود گفت: شورای راهبردی دشتستان تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی عصر شنبه در مراسم تودیع و معارفه فرماندار دشتستان اظهار داشت: امروز روز بزرگی برای شهرستان دشتستان است چراکه این شهرستان بزرگ امروز در عرصه مدیریتی تعیین تکلیف شد.
وی با بیان اینکه بزرگی دشتستان به مردان و زنان آن، شهدا و رزمندگان، متخصصین، جوانان و نخبگان و همه مردم آن است افزود: به مردم وعده داده بودم که دخالتی در انتصابات نداشته باشم و به‌جز یکی دو مورد خاص حتی توصیه‌ای هم نداشته‌ام.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در شهرستان هم همین رویکرد را داشتیم اما تاکید داشتم که دشتستان باید توسط دشتستانی‌ها اداره و با محوریت نیروهای انقلابی مدیریت شود.
وی فرماندار جدید شهرستان دشتستان را فردی فرهیخته، انقلابی و دارای همت بلند خواند و بیان کرد: در این مدت هرچه گفته‌ایم بر اساس منافع و مصالح مردم دشتستان بوده است، سعی کردیم که در همه تصمیم‌ها مصلحت مردم مدنظر باشد و از سر خودخواهی یا منفعت شخصی تصمیم و موضع نگیریم.
آب اصلی‌ترین مسئله مردم در شهرستان دشتستان است
وی در ادامه با اشاره به مشکلات دشتستان و با بیان اینکه آب اصلی‌ترین مسئله مردم در شهرستان دشتستان است تصریح کرد: سد دالکی و آب شیرین‌کن های دشتستان، طرح‌های آبخیزداری و دیگر طرح‌ها باید به سرانجام برسد و برای نوسازی شبکه اقدامات اساسی شود.
رضایی با تقدیر از تلاش فعالان حوزه سلامت در دشتستان تاکید کرد: یک بیمارستان کفاف شهرستان را نمی‌دهد و باید ساخت بیمارستان ١٧ شهریور سرعت بگیرد.
وی رفع مشکلات حوزه اشتغال را ضروری دانست و اضافه کرد: همه باید همت کنیم که فعالیت‌های اشتغال‌زا حمایت شده و گسترش یابد.
وی به مشکلات حوزه مسکن و پروژه‌های نیمه‌تمام آن اشاره کرد و گفت: متأسفانه علیرغم پیگیری‌های فراوان شاهد کلاف سردرگمی هستیم که رها شده است.
رضایی، کشاورزی را مهمترین ظرفیت مادی شهرستان دانست و افزود: رفع مسئله آب کشاورزی در دشتستان ضروری است.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رسیدگی به مشکلات متعدد روستاییان و عشایر پرتلاش دشتستان اهمیت فراوانی دارد که با مسائل بی‌آبی و…. روبرو هستند.
وی با اشاره به مشکلات سند زمین‌های مردم در این شهرستان ادامه داد: مردم نیم قرن در این مناطق ساکن هستند ولی برای اسناد زمین‌های خود با مشکل روبرو هستند و دولت هم مشکل را حل نمی‌کندوی به محرومیت‌های جدی در دشتستان اشاره کرد و افزود: راه‌های شهرستان نیازمند توجه جدی است.
به فرماندار دشتستان اختیارات کافی داده شود
نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از خدمات فرماندار سابق دشتستان و سرپرست فرمانداری، خطاب به استاندار بوشهر اظهار داشت: انتظار داریم به فرماندار دشتستان اختیارات کافی داده شود و در مقابل مسئولیت از وی بخواهید.
وی خواستار نگاه ویژه به دشتستان شد و اضافه کرد: دشتستان جمعیت بالایی دارد و باید بهتر و بیشتر به این شهرستان توجه شود.
وی با بیان بخش سعدآباد از برخی شهرستان‌ها بزرگ‌تر است افزود: شهر آبپخش به عنوان دومین شهر پرجمعیت شهرستان جمعیتی بیشتر از مرکز برخی شهرستان‌ها دارد و این ظرفیت‌ها نشان می‌دهد که دشتستان باید ویژه‌تر دیده شود.
نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی به محرومیت‌های ارم و بوشکان اشاره کرد و افزود: باید برای رفع محرومیت‌های دشتستان اقدامات عاجل و کامل انجام شود.
وی از تشکیل شورای راهبردی دشتستان خبر داد و اضافه کرد: همه ما برای آبادانی دشتستان کنار هم هستیم و وحدت حول رفع مشکلات مردم شکل خواهد گرفت.
وی مردم را خط قرمز خود خواند و تاکید کرد: بی‌تردید در کنار هر مسئولی که به مردم خدمت کند هستیم.