طبیعت جنوب برای شاعران موهبتی ارزشی است
طبیعت جنوب برای شاعران موهبتی ارزشی است

بوشهر- رئیس دفتر شعر و موسیقی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: طبیعت جنوب برای شاعران یک موهبتی ارزشی است زیرا در محیط بزرگ شده و زندگی کرده‌اند واین مهم‌ترین مؤلفه برای سرودن دوبیتی است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قزوه پنج شنبه شب در نشست با شاعران شهرستان دشتی بیان کرد: جنوب سرزمین دوبیتی است مانند نخلی که به بار می‌نشیند و ثمرهای خوب می‌دهد این منطقه نیز دارای همین ویژگی در حوزه دوبیتی می‌باشد.
رئیس دفتر شعر و موسیقی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دوبیتی در جنوب با طبیعت گره خورده و در مناطق مختلف با یکدیگر تفاوت دارد، اظهار کرد: دوبیتی زبان عاشقی، درونی، عاطفی و نجواهای درونی است و به نوعی آسان‌ترین و سخت‌ترین قالب و سبک است.
وی افزود: بهترین دوبیتی، دوبیتی‌های محلی است و شاعران در این راستا باید به این موضوع اهتمام ورزند و تلاش مضاعف داشته باشند.
قزوه ادامه داد: طبیعت جنوب برای شاعران یک موهبتی ارزشی است زیرا با این محیط بزرگ شده و در این مکان زندگی کرده‌اند و این مهم‌ترین مؤلفه برای سرودن دوبیتی است.
وی تصریح کرد: تعداد غزل‌سرایان با دوبیتی‌سرایان فاصله زیادی دارند و این رسالت افراد را برای ترویج این هنر سنگین می‌کند.
قزوه با اشاره به اینکه رعایت اصولی در شاعری الزامی است، عنوان کرد: شاعران برای موفقیت باید ابتدا از دوبیتی، رباعی، غزل، مثنوی و بخش‌های دیگر را پله به پله آغاز کنند تا شاعری صاحب‌نظر شوند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: فایز شاعری بزرگ است که کل استان بوشهر باید نام این چهره شاخص، برجسته و ماندگار را فریاد بزنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی نیز گفت: شعر در عین یک هنر، ترویج دهنده فرهنگ نیز می‌باشد.
حمید زارعی اظهار کرد: استان بوشهر زادگاه شاعران شاخص است که شهرستان دشتی در قله آن قرار دارد و این به واسطه وجود فرهیختگان برجسته این حوزه می‌باشد.
وی در ادامه به گزارشی مختصر از شاعران شهرستان بیان کرد.
در ادامه احمد منصوری‌، اسماعیل عظیمی قهفرخی، غلامرضا حیاتی و لیلا ناظری زاده از شاعران و حمید زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی و علیرضا قزوه رئیس دفتر شعر و موسیقی صدا و سیمای جمهوری اسلامی اسلامی ایران در این نشست به شعرخوانی پرداختند.