ظرفیت‌های شهرستان گناوه برای اشتغال‌زایی استفاده شود
ظرفیت‌های شهرستان گناوه برای اشتغال‌زایی استفاده شود

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: باید با بهره گیری از ظرفیت‌های استان و شهرستان زمینه تولید و اشتغال را فراهم کرد و سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در شهرستان تشویق کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی ظهر سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه با تاکید بر تلاش برای بهره مندی از فیوضات ماه ضیافت الهی اظهار داشت: مهمانی سفره الهی آداب و مقدماتی دارد و حرمت این ماه و سفره الهی و خطوط قرمز باید در واجبات الهی رعایت شود.
امام جمعه گناوه با تاکید بر حفظ حرمت ماه رمضان افزود: تظاهر به روزه خواری خلاف عرف و شرع و جرم است و معنا ندارد، دستگاه‌های متولی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید در این زمینه و در برخورد با این افراد بیشتر فعالیت داشته باشند.
حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و همه باید در حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و روزه داران این ماه الهی، همکاری و کمک کنند و تذکر لسانی و یادآوری شود.
امام جمعه گناوه گفت: عرضه مواد غذایی در رستوران‌ها و برون برها و فروشندگان غذا برای مسافران به گونه‌ای باشد که تمام موازین و حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود.
وی با اشاره به وفات حضرت خدیجه (س) در دهم ماه رمضان با اشاره به اهمیت آن حضرت در پیشبرد اهداف دین مبین اسلام و جایگاه ایشان نزد پیامبر گرامی اسلام (ص) و اهل بیت (ع) یادآور شد: این بانوی بزرگوار الگویی برای جامعه بشریت بویژه بانوان جامعه هستند و بانوان جامعه ما باید این بانوان بزرگ اسلام را در زندگی اسوه و الگو قرار دهند و به آنها تاسی کنند.
ضرورت استفاده از توانایی‌شرکت‌های دانش بنیان در چرخه تولید داخلی
وی با اشاره به نامگذاری سال به نام «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» توسط مقام معظم رهبری اضافه کرد: دغدغه مقام معظم رهبری تولید و حمایت از تولید است اما تولید مورد نظر ایشان، تولید با کیفیت است.

حجت الاسلام رکنی حسینی خاطرنشان کرد: امروز هزاران شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که متأسفانه در برخی از حوزه‌ها و تولیدات کشور جای این شرکت‌های دانش بنیان خالی است.
وی گفت: شرکت‌های دانش بنیان در تولیدات صنایع دفاعی عملکرد بسیار بالایی دارند ولی در برخی از حوزه‌ها از این شرکت‌ها و فکر دانشمندان جوان که افتخار کشور هستند بهره‌ای برده نشده است که لازم است عملاً از توانایی‌های شرکت‌های دانش بنیان در چرخه تولید استفاده شود.
وی با تاکید بر اینکه با شعار سال نباید شعاری برخورد کرد گفت: باید نسبت تحقق شعار سال اهتمام جدی داشته باشیم و همه باید پای کار بیایند و در این زمینه تنها به برگزاری جلسه، نصب بنر و صحبتی‌ها در اول سال بسنده نشود.
تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در شهرستان گناوه
وی با اشاره به اینکه بیکاری جوانان کشور از مواردی که باعث آسیب در جامعه است گفت: اشتغالزایی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و باید برای اشتغال جوانان در جامعه تلاش کرد.
وی گفت: همه باید برای جذب سرمایه گذار و اشتغالزایی در شهرستان گناوه تلاش کنیم و از ظرفیت‌های بسیار و جوانان و نیروهای خوش فکر و اندیشمند و دارای برنامه و قابلیت‌های شهرستان بیشتر استفاده شود.
استفاده از ظرفیت‌های شهرستان گناوه برای اشتغالزایی
امام جمعه گناوه بیان کرد: اشتغال و بیکاری جوانان دغدغه خانواده‌ها است و در خانواده فرزندان فارغ تحصیل بیکار وجود دارد که باید با بهره گیری از ظرفیت‌های استان و شهرستان زمینه تولید و اشتغال را فراهم کرد و سرمایه گذار را برای سرمایه گذاری تشویق کرد.

وی با اشاره به موضوع نماز در شهرستان گفت: در ادارات باید فضای معنوی مهیا و آماده باشد و اداراتی که اهمیت بیشتری به نماز می‌دهند تشویق شوند اما نباید به گونه‌ای باشد که کار مردم به دلیل نماز انجام نشود و آسیب‌ها باید مواظبت شود.
امام جمعه گناوه تصریح کرد: امروز وظیفه ما نسبت به اقامه نماز بیشتر شده است و به خصوص در ادارات و آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها به نماز جماعت اهمیت و تبلیغ بیشتری انجام شود.
بایدها و نبایدها در جهاد تبیین رعایت شود
حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اهمیت جهاد تبیین گفت: جهاد تبیین نقش مؤثری در خنثی کردن ترفندها و توطئه‌های دشمنان دارد.
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری جهاد تبیین را به عنوان یک وظیفه شرعی و فوری و واجب عینی بیان فرمودند و همه باید در تحقق آن همت کنند.
وی گفت: فرمایش و فتوای رهبری مبنی بر اینکه «جهاد تبیین یک واجب عینی است» باید جامه عمل پوشانده شود و همه ما وظیفه داریم در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب به عنوان چراغ و مشعل هدایت برای تبیین دستاوردهای انقلاب در جهاد تبیین گام برداریم.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه جهاد تبیین دارای بایدها و نبایدها است که باید رعایت شود گفت: دشمنان امروز جنگ احزاب و ترکیبی علیه دستاورهای انقلاب و نظام اسلامی به راه انداخته‌اند و ما به عنوان دلسوزان انقلاب بایدها و نبایدها را جهاد تبیین را مدنظر داشته باشیم.
وی ادامه داد: مهمترین بایدهای جهاد تبیین داشتن منطق قوی است و اگر بخواهیم از نظام، انقلاب و دستاوردهای انقلاب دفاع کنیم باید منطق ما در جهاد تبیین منطقی قوی و سخنی متین و همراه با عقلانیت بوده و عواطف انسانی مدنظر باشد.
حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به اینکه دشنام، تهمت و دروغ و بی اخلاقی‌ها از اساسی‌ترین نبایدهای جهاد تبیین است گفت: در برهه کنونی انقلاب اسلامی در محاصره جنگ رسانه‌ای دشمن قرار دارد و همه کسانی که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند در جهاد تبیین و دفاع از ارزش‌های انقلاب باید پای کار بیایند و در تحقق جهاد تبیین همکاری کنند.
دستاوردهای انقلاب در جهاد تبیین روشنگری شود
وی اضافه کرد: تبیین و روشنگری احتیاج به مهارت‌های روزآمد و هنرمندی کارآمد و خلاقیت دارد و فعالان جبهه انقلاب اسلامی در تریبون‌ها و در فضای مجازی و رسانه‌ای باید هر چه بیشتر تلاش و روشنگری کنند و خلاقانه، هنرمندانه، دستاوردهای انقلاب و دوران ظلم و تاریک ستمشاهی را برای جوانان نوجوانان تبیین کنند.
امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه ۴ دهه عمر انقلاب اسلامی برکات و دستاوردهای فراوانی به همراه داشته است گفت: نباید دستاوردهای و خدمات نظام اسلامی در طول ۴ دهه عمر با برکت انقلاب را نادیده گرفت که اگر این خدمات و دستاوردهای نادیده گرفته شود ظلم و اجحاف به انقلاب است.
وی با اشاره به تشکیل کارگروه جهاد تبیین در شهرستان گناوه بیان کرد: باید گروه‌های هدف در جهاد تبیین را گسترش توسعه و گسترش دهیم و نباید محدود باشیم و هم نسبت به گذشته و هم نسبت به آینده انقلاب اسلامی روشنگری شود.
امام جمعه گناوه با تاکید بر اینکه تبیین وظیفه همگانی است گفت: تولید محتوای خوب در این زمینه بسیار مهم است و باید در نظر شود همچنین باید هدف و نقشه دشمن را در جهاد تبیین بدانیم و در برابر توطئه‌های دشمنان روشنگری بیشتری داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه نقش مهمی در جهاد تبیین دارند افزود: رسانه‌ها باید در تقویت و توسعه جهاد تبیین ایفای نقش کنند و دستاوردها و خدمات نظام و انقلاب اسلامی را در شهرستان به صورت گسترده به اطلاع مردم برسانند.