فرماندارگناوه: اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر در دستور کار قرار گیرد
فرماندارگناوه: اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر در دستور کار قرار گیرد

گناوه – ایرنا – فرماندار گناوه گفت: اشتغال فرزندان خانواده های معظم شاهد و ایثارگر ، سال آینده در دستور کار ادارات و دیگر نهادها قرار گیرد.

به گزارش ایرنا ، محمدتقی صفری روز یکشنبه در دیدار با رئیس و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان به همراه رئیس منابع طبیعی افزود: باید در سال آینده تلاش کنیم نگرانی برخی خانواده های ایثارگر که در زمینه اشتغال، مسکن و اقتصاد دارند را  با مدیریت دولت انقلابی و استاندار دلسوز بوشهر و یک برنامه ریزی مناسب برطرف کنیم.

وی اظهارداشت:خانواده معظم شهدا و ایثارگران حق بزرگی بر تک تک ملت دارند و شرمنده آنها هستیم و هر چه آنها را تکریم و خدمت کنیم کم است.

وی گفت:  نهاد مقدس  بنیاد شهید به فرمان امام (رض) از  افضل ترین بنیادها  با هدف خدمت‌ رسانی و تجلیل و تکریم خانواده‌های شهدا در ۲۲ اسفند سال ۵۸  تاسیس شد و این روز از روزهای بیادماندنی در تاریخ انقلاب است.

صفری بیان کرد: به برکت خون هزاران شهید و صبوری پدران و مادران و فرزندان شهدا و ایثارگران در امنیت و آرامش بسر می بریم و قدردان آنها هستیم.

فرماندار گناوه افزود: شهدا بر اعمال و کردار ما ناظر و شاهدند و اگر می خواهیم خداوند از ما راضی باشد باید راه این عزیزان با تبعیت از ولایت فقیه را ادامه دهیم.

وی از فعالیت و عملکرد رئیس و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان تقدیر کرد و گفت: تکریم و خدمات رسانی به خانواده های معظم شاهد و ایثارگر در اولویت کاری  مسئولان شهرستان قرار گیرد.

فرماندار با گرامیداشت هفته منابع طبیعی افزود: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ، کاشت درختان مثمر ثمر را در دستور کار خود قرار دهد و به یاد ۲۳۰ شهید شهرستان اقدام به غرس نهال کند.

                                                                                                  فرماندارگناوه: اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر در دستور کار قرار گیرد

رئیس بنیادشهید و امورایثارگران گناوه گفت: باتوجه به اینکه خانواده های معظم شاهد و ایثارگر نیاز به تشکیلات و سیستم خدمات مناسب دارند، امام (ره) در سال ۵۸ فرمان تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران را صادر کرد و در این شهرستان نیز سال ۱۳۶۰ فعالیت خود را آغاز کرد.

محمد قائدی افزود: از بدو تاسیس این نهاد مقدس در شهرستان تاکنون خدمات متعددی در حوزه های مختلف به خانواده های شاهد و ایثارگر ارایه شده است.

وی بیان کرد:  شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این شهرستان با ماموریت کارهای فرهنگی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا  تشکیل شده است.

وی گفت: مزین شدن کوچه های شهر به نام شهدا و نصب تصاویر شهدا و سرداران در نقاط شهر از دیگر برنامه های ارزشی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم این عزیزان انجام شده است.

رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران گناوه بیان کرد: باتوجه به اینکه یک زمین ۵ هکتاری برای احداث اردوگاه فرهنگی ورزشی ایثارگر کشور در این شهرستان درنظر گرفته شده است، پیگیری های لازم برای ایجاد تاسیسات صورت گرفته است که امیدواریم در سال آینده اعتبار برای این پروژه اختصاص یابد.

وی یادآورشد: احداث یک مهمانسرا برای اسکان خانواده‌های شاهد و ایثارگر در برنامه کاری قرار گرفته است.

در پایان این آیین از کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسئول خبرگزاری جمهوری اسلامی این شهرستان تجلیل شد و در محوطه این اداره به مناسبت هفته منابع طبیعی چندین اصله نهال مثمرثمر به نام شهدا کاشته شد.

شهرستان گناوه در دوران دفاع مقدس ۲۳۰ شهید تقدیم میهن و انقلاب کرده است.