فرماندارگناوه: توسعه آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز شهرستان باشد
فرماندارگناوه: توسعه آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز شهرستان باشد

گناوه – ایرنا – فرماندار گناوه گفت: توسعه آموزش‌های مهارتی در مراکز فنی حرفه‌ای شهرستان، متناسب با ظرفیت‌ها و نیازمندی‌های شهرستان ارائه شود.

به گزارش  ایرنا روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر روز پنجشنبه به نقل از محمدتقی صفری در نشست با مدیرکل فنی و حرفه ای این استان افزود: تربیت نیروی ماهر و متخصص، مطابق با نیاز بازار کار، ضرورت اشتغال پایدار در این شهرستان است.

وی اظهارداشت: باتوجه به اینکه آموزش‌های مهارتی لازمه توسعه و نیروی کار آموزش دیده جزو ارکان اصلی توسعه در همه زمینه ها است، باید این فرایند  بیش از پیش در جهت توسعه شهرستان گناوه مورد توجه قرار گیرد.

صفری، بر استفاده از  تمام ظرفیت های مراکز آموزش فنی و حرفه ای در شهرستان گناوه برای تربیت نیروی متخصص و کارآمد تاکید کرد و افزود: ظرفیت آموزشی شهرستان گناوه باید برای آموزش نیروهای مورد نیاز استفاده شود و اتکا  در حوزه مهارت‌های شغلی در بخش‌های مختلف متکی به نیروهای داخلی باشد.

فرماندار گناوه مغفول ماندن حوزه گردشگری شهرستان گناوه را به عنوان یک مزیت نسبی ، از کاستی‌های این شهرستان در برنامه ریزی‌های صورت گرفته اعلام کرد و گفت: آموزش‌های مهارتی و تربیت نیروی متخصص در این بخش می‌تواند گامی تاثیرگذار  در رونق بخش گردشگری شهرستان بردارد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار دوره‌های آموزشی متناسب با نیاز جامعه، تبلیغات گسترده‌ای برای جذب متقاضیان به سمت مراکز آموزشی انجام شوند و اطلاع رسانی مناسبی از دوره‌ها در اختیار مردم قرار گیرد تا شاهد تربیت نیروهای متخصص در همه حوزه های در شهرستان  باشیم.

فرماندارگناوه  افزود: در شهرستان گناوه در حوزه گردشگری، صنعت، خدمات، کشاورزی قابلیت بالایی وجود دارد که نیازهای آموزشی خود را اعلام کنند تا مراکز فنی حرفه‌ای بر اساس نیاز این دستگاه‌ها ، دایر کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر نیز گفت: اهتمام به مهارت‌آموزی و توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای بهترین راهکار برای توسعه این استان است که از این طریق می‌توان نقش بسزایی در کمک به حوزه‌های مختلف ازجمله اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایفا کرد.

عبدالمجید دراهکی با بیان اینکه شهرستان گناوه دارای ظرفیت‌های مناسبی برای اشتغال نیروی انسانی جویای کار است،افزود: تحقق جهش تولید، اشتغال پایدار، زدودن فقر و تولید ثروت جز از طریق توانمندسازی نیروی انسانی و تربیت مهارت امکان‌پذیر نیست.

وی  به ظرفیت شهرستان گناوه در جهت توسعه مهارت‌آموزی اشاره کرد و اظهار داشت: آموزش فنی و حرفه‌ای با بهره‌گیری از اساتید مجرب در رشته‌های مختلف هنری، صنعتی، کشاورزی و سایر رشته‌های موردنیاز جوانان ظرفیت بسیار خوبی برای آموزش و توانمندسازی جوانان در سطح استان بوشهر دارد که به‌نوعی مغفول مانده‌اند و نیازمند حمایت فرمانداران در سطح استان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر گفت: با رهگیری  رصد اشتغال مهارت آموختگان در این استان، بیش از ۵۰ درصد مهارت آموختگان مراکز برادران و خواهران شهرستان گناوه در حرفه آموزشی فرا گرفته  جذب بازار کار شدند.

وی یادآورشد:  ۱۸ کارگاه مهارتی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای برادران و خواهران گناوه فعالیت می کنند.

دراهکی گفت:  با امکاناتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی به طور عادلانه در سراسر کشور مستقر کرده است، برای اخذ گواهی‌ها و گذراندن دوره‌های آموزشی نیاز به حضور در شهرستان‌های دیگر نیست و در داخل هر منطقه این امر برای جوانان میسر است.