فرماندارگناوه: رتبه‌های برتر کنکور تشویق می‌شوند
فرماندارگناوه: رتبه‌های برتر کنکور تشویق می‌شوند

گناوه – ایرنا – فرماندار گناوه گفت: داوطلبان این شهرستان در کنکور که رتبه‌های برتر را به دست آوردند، تشویق و تجلیل خواهند شد تا الگویی برای دیگران شوند.

محمدتقی صفری روز جمعه در بازدید از محل آزمون  داوطلبان رشته گروه آزمایشی علوم تجربی در مصلای جمعه به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: جوانانی که در این رویداد مهم علمی شرکت کردند ، نیاز مبرم به آنها داریم و امیدواریم با  کسب نمرات بالا ، افتخار برای خود و خانواده و این شهرستان و استان بیافرینند و بتوانیم  از توانمندی های آنها به نحو مطلوب در آینده بهره ببریم.

وی اظهارداشت: در برهه کنونی به جوانان  توانمند و انقلابی و متدین که آینده کشور  به دست آنها سپرده خواهد شد نیاز داریم و باید به نحو شایسته از آنها بخصوص کنکورهای برتر تجلیل و حمایت کنیم. 

صفری گفت: جهت برگزاری شایسته و مطلوب آزمون امسال ،  با در اختیار قراردادن مصلای جمعه از مکان‌های معنوی و فرهنگی شهر با هماهنگی و همکاری امام جمعه ، برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم توسط متولیان امر و مشارکت دیگر دستگاه‌ها اتخاذ شد.

فرماندار گناوه بیان داشت: مکان آزمون از لحاظ امنیتی، بهداشتی  و  امدادی پوشش مناسب داده شده است که جا دارد از دستگاه‌های مربوطه حمایت و تقدیر کنیم.

 نماینده تام الاختیار سازمان سنجش کشور و رئیس آموزش و پرورش گناوه گفت: یکهزار و ۷۷۹ داوطلب از این شهرستان در آزمون سراسری ۱۴۰۱ دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شرکت کردند که  گروه علوم تجربی،  بیشترین داوطلب را به تعداد ۶۸۴ نفر دارا است و از این تعداد ۴۸۱ نفر زن و ۲۰۳ نفر مرد هستند.

                                                  فرماندارگناوه: رتبه‌های برتر کنکور تشویق می‌شوند

ضرغام مردانی افزود:  اگرچه برگزاری کنکور بر دوش آموزش و پرورش نیست، اما بنا به درخواستی که از این مجموعه داشتند ، برحسب وظیفه و تسهیل و کمک به داوطلبان، آن را تقبل کردیم تا به شهر دیگری عزیمت نکنند.

وی اظهارداشت: همه ساله آزمون کنکور در دانشگاه پیام نور این شهرستان برگزار می شد اما امسال بر اساس هماهنگی صورت گرفته در یک حوزه امتحانی و مصلای جمعه  گناوه پیش بینی شده است.

مردانی افزود:  گروه علوم ریاضی و فنی ۲۲۵ داوطلب داشته است که از این مجموع ۱۵۹ نفر مرد و مابقی زن و گروه علوم انسانی ۴۱۰ داوطلب   دارد که از این مجموع ۲۹۳ نفر زن و مابقی مرد و زبان های خارجه ۲۳۶ نفر  که ۱۶۷ نفر آنها زن و ۶۹ نفر مرد هستند.

وی از دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط که در زمینه برقراری امنیت، بهداشت ، امداد و پشتیبانی برگزاری آزمون همکاری و مساعدت کردند، تقدیر کرد.