فرماندار: ادارات و دستگاه‌های اجرایی گناوه ملزم به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی هستند
فرماندار: ادارات و دستگاه‌های اجرایی گناوه ملزم به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی هستند

گناوه – ایرنا – فرماندار گناوه گفت: ادارات، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های این شهرستان موظف و ملزم به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی هستند و سهل‌انگاری در این زمینه قابل پذیرش نیست.

به گزارش ایرنا، محمدتقی صفری روز چهارشنبه در جلسه اضطراری ستاد مقابله با کرونا این شهرستان افزود: باتوجه به سرعت زیاد شیوع سویه جدید اومیکرون در کشور بویژه در این شهرستان، استفاده از ماسک در ادارات و بانک‌ها برای کارمندان و مراجعه کنندگان بسیار ضروری است.

وی اظهارداشت: ادارات و دیگر موسسه ها و شرکت‌های شهرستان در صورت استفاده نکردن از ماسک توسط مراجعه کنندگان به هیچ وجه خدمات ارایه ندهند.

صفری گفت: شبکه بهداشت و درمان وضعیت استفاده از ماسک و تزریق دز سوم واکسن کرونا را در بین کارمندان ادارات شهرستان بررسی کند و در جلسه آینده در گزارشی ارایه دهد و درصورتی که سهل انگاری صورت گرفته باشد باید مسئول آن اداره پاسخگو باشد.

وی  بیان کرد: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی شهرستان، پلیس راهور طبق دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا در ارتباط با مسافران خودروهای غیربومی در سطح شهر اعمال قانون کند.

فرماندار گناوه گفت: اتاق و بسیج اصناف ضمن اینکه ملزم به  اجبار کردن مغازه داران به استفاده از ماسک هستند،  برای مشتریان نیز توصیه لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام دهند.

وی ادامه داد: شهرداری، نظارت بر وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی را بکارگیری ناظران بر دستفروشان در اولویت کاری خود قرار دهد و با کسانی که از ماسک استفاده نمی‌کنند آنها را توجیه و درصورت انجام ندادن برخورد قانونی کند.

فرماندارگناوه بیان کرد: عبور از پیک ششم کرونا نیاز به همکاری و مشارکت همه اقشار این شهرستان دارد و درصورتیکه همچنان عادی انگاری و در رعایت موازین بهداشتی سهل انگاری شود، بناچار محدودیت های بیشتری اعمال خواهد شد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر در وضعیت قرمز کرونایی حاد قرار دارد.