فروردین بعد از این در گناوه / عکس
فروردین بعد از این در گناوه / عکس
به همّت محمد ولی‌زاده نویسنده و ناشر ، جمعی از دوستان حسین جلال‌پور و با اجرای مهدی بکران، برنامه‌ای با عنوان «فروردین بعد از این...» ، روز دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ ساعت هشت شب در تالار بهزاد بندرگناوه برگزار شد

گناوه‌آنلاین؛ الیاس احمدحسینی- به همّت محمد ولی‌زاده نویسنده و ناشر ، جمعی از دوستان حسین جلال‌پور و با اجرای مهدی بکران، برنامه‌ای با عنوان «فروردین بعد از این…» ، روز دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ ساعت هشت شب در تالار بهزاد بندرگناوه برگزار شد.

در این مراسم شاعران، نویسندگان و دوستانی از سراسر کشور حضور داشتند؛ مجید اجرایی، رضا معتمد، علی هوشمند، غلامحسین دریانورد، غلامرضا طریقی، مجتبی صادقی‌، حمیدرضا وطن‌خواه، مهدی بیات نسب، عبدالله رئیسی، جواد ذهتاب، ابراهیم اسماعیل‌اراضی، محمدسعید میرزایی، مسعود کبگانیان، صالح دروند، حسن صادقی‌پناه، حسین زارعی، ارمغان بهداروند، احسان نوری، حسن فرهادی، مسعود میرقادری، مجید معارف‌وند، ایمان عباس‌پی، محسن آزاد، خلیل شیخیانی، سید‌یوسف صالحی، بهنام مومنی، حسین کمالی، علیرضا رحیم‌زاده و امرالله حاجب اشعار و خاطرات خود را با حسین جلال‌پور خواندند و از آشنایی، بزرگ‌منشی و مهمان‌نوازیش گفتند.

سپس کلیپی از شعرخوانی و فعالیت‌های ادیب زنده‌یاد، حسین جلال‌پور پخش شد.

همچنین پیام محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران و محمد دادفر، نماینده‌ی حوزه‌ی انتخابیه در مجلس ششم خوانده شد.

در ادامه خانم ندا ابن علی دلنوشته‌ای خواند و به ویژگی‌های علمی و اخلاقی همسرش اشاره کرد.

حمید ولی‌زاده خوانندهٔ سنتی و خوش‌صدا، آوازی حزن‌انگیز به یاد حسین خواند. علی جعفری ترانه‌سرا و خواننده نیز با ساز گیتارش قطعه‌‌ای به نام «رفتی» اجرا کرد.

این برنامه که در نوع خود بی‌نظیر بود، پیشنهادات خوبی را به همراه داشت؛ برای اینکه تاثیر خدمات و شیوه‌ی حسین جلال‌پور در حوزه‌ی شعر، ادب و علم زنده نگه‌داشته شود، هر سال در دی‌ماه به مناسبت تولد او «جایزه‌ی شعر حسین جلال‌پور» در گناوه برگزار شود.

در پایان محمد ولی‌زاده در گفتگو با گناوه آنلاین از بزرگداشتی در تهران خبر داد که در کنار آن کتابچه‌ای به صورت ویژه کار می‌شود. ولی‌زاده از همه شعرا، پژوهشگران، منتقدین و دوستان خواست تا شعر، نقد و خاطره‌ای از جلال‌پور دارند برای چاپ در این ویژه‌نامه تا قبل از چهلمین روز درگذشت شاعر ارسال کنند.

 

 

  • نویسنده : محمد فرخی نیا
  • منبع خبر : گناوه آنلاین