معاون استاندار بوشهر: تکمیل زنجیره تولید از  رویکرد اقتصادی استان است
معاون استاندار بوشهر: تکمیل زنجیره تولید از  رویکرد اقتصادی استان است

گناوه – ایرنا –  معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت:یکی از مهم‌ترین رویکردها در حوزه اقتصاد  استان ، تکمیل زنجیره تولید و یا احداث و تکمیل خوشه های صنعتی است.

به گزارش ایرنا، علی باستین روز جمعه در آیین عملیات اجرایی فاز دوم توسعه کارخانه جوجه یک روزه همتی نژاد بخش بندرریگ افزود: هدف اصلی از این رویکرد، کاهش وابستگی اقتصادی استان به سایر نقاط کشور است.

وی اظهارداشت: باتوجه به ظرفیت های خوب استان در عرصه های مختلف،  امروز کلنگ زنی طرح توسعه این واحد انجام می شود که در راستای استقلال اقتصادی و تکمیل زنجیره تولید است.

وی گفت:  در حالی که ۵۰ سال از قدمت صنعت جوجه یک روزه در کشور می گذرد استان بوشهر تا سال گذشته فاقد آن بود که با زحمات کشیده شده در حال حاضر ۱۷ میلیون قطعه جوجه یک روزه در این واحد تولید می شود.

معاون امور اقتصادی استانداربوشهر افزود: نیاز استان بوشهر باتوجه به برنامه توسعه مرغداری ها، حدود ۲۶ میلیون قطعه است که با راه اندازی طرح توسعه این واحد که بالغ بر ۳۰ میلیون قطعه در مجموع می شود، علاوه بر اینکه به یک خودکفایی کامل و صددرصد در تامین جوجه یک روزه مرغداری های استان می رسیم ، زمینه صدور به به دیگر نقاط کشور نیز فراهم می شود.

وی ادامه داد: تا پارسال ، جوجه یک روزه را از شمال کشور که هزینه حمل زیادی دربرداشت و ضریب ماندگاری کم می شد تامین می کردیم اما با راه اندازی این فاز ، به تامین کامل می رسیم.

باستین اضافه کرد: در هر جای استان بوشهر که این قابلیت و متقاضی  وجود داشته باشد با تمام قوا در خدمت آنها هستیم.

                                           معاون استاندار بوشهر: تکمیل زنجیره تولید از  رویکرد اقتصادی استان است

بخشدار ریگ گفت: با استقرار دولت سیزدهم سیستم خدمت رسانی سرعت گرفته و جوانه های امید و خود باوری در اعماق وجودی مردم شکوفا شده است.

ضرغام محمدی افزود: باتوجه به اینکه شغل ۸۰ درصد مردم این منطقه به دریا وابسته است ،  خور این بندر وضعیت نامطلوبی دارد و موتورلنج ها  در هنگام مد دریا فقط می توانند در مسیر آن جابجا شوند و نیاز به لایروبی دارد.

وی بیان کرد: یکی از دغدغه های مردم بندر ، ورود رسوب و گل و لای ناشی از رودشور به خور و تخریب اراضی کشاورزی در روستاهای مسیر است که در صورت احداث  سد در بالادست ، این مشکل و معضل پایان خواهد یافت.

بخشدار ریگ گفت: استقرار شعبه مستقل تامین اجتماعی در بندرریگ لازم و ضرورت دارد.

عملیات اجرایی طرح فاز دوم توسعه کارخانه جوجه یک روزه همتی نژاد در نزدیکی روستای کوهک بخش ریگ به عنوان تنها کارخانه استان بوشهر  ،روز جمعه با حضور استاندار بوشهر آغاز شد.

این طرح با سرمایه گذاری ۲۳۰ میلیارد ریال و تولید ۲۰ میلیون قطعه جوجه در سال زمینه اشتغال ۲۵ نفر را فراهم خواهد کرد.

بخش ریگ از توابع شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.