معلمان و دانش آموزان بندر دیلم روز خلیج فارس را گرامی داشتند
معلمان و دانش آموزان بندر دیلم روز خلیج فارس را گرامی داشتند

گناوه – ایرنا – آموزگاران و دانش آموزان دیلم استان بوشهر روز چهارشنبه باحضور در کنار ساحل گردشگرپذیر این بندر، روز ملی خلیج فارس را گرامی داشتند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، در آستانه فرارسیدن این روز ، ۱۵۰ تن از دانش آموزان و معلمان آموزشگاه دخترانه “دریا ” بندر دیلم در ساحل زیبای  این بندر حضور یافتند و با اجرای برنامه های مختلفی روز ملی خلیج فارس را گرامی داشتند.

مسابقات فرهنگی ورزشی، بازی‌های بومی و محلی، پاکسازی ساحل با همکاری معلمان، دانش آموزان و نیروهای خدمات شهری شهرداری، ترسیم یادمان روی ماسه‌ها با موضوع خلیج فارس و حفظ محیط زیست از عمده برنامه های گرامیداشت روز ملی خلیج فارس بود.

مسئول روابط عمومی و فرهنگی اجتماعی شهرداری دیلم در این برنامه با گرامیداشت روز خلیج فارس گفت: ۱۰ اردیبهشت روزی افتخارآمیز در تاریخ ایرانیان است که براین اساس در  ۲۲ تیرماه ۱۳۸۴، هیات دولت مصوبه ای را تایید کرد که به موجب آن هرسال چنین روزی  ، “روز ملی خلیج فارس” نام گرفت و همه ساله گرامی داشته می‌شود.

فتح الله صالحی فرد افزود: خلیج تا ابد فارس  به خاطر موقعیت جغرافیایی خود در طول تاریخ همواره نامش بر سر زبان‌ها بوده است و مردم تمام جهان آن را با نام خلیج فارس  می‌شناسند.

                                           معلمان و دانش آموزان بندر دیلم روز خلیج فارس را گرامی داشتند

وی یادآورشد: این برنامه به ابتکار آموزشگاه دریا و حمایت و پشتیبانی شهرداری دیلم به مناسبت روز ملی خلیج فارس و همچنین هفته  زمین پاک و شوراها برگزار شد.

در این آیین نماینده شهرداری و شورای اسلامی شهر دیلم به مناسبت هفته معلم از آموزگاران این آموزشگاه با اهدای کارت هدیه تجلیل کرد.

دهم اردیبهشت ماه مصادف با سالروز اخراج پرتغالی‌ها از خلیج فارس و تنگه هرمز به عنوان روز ملی خلیج فارس نام‌گذاری شده است.