کارخانه‌های سیمان استان بوشهر پاسخگوی مطالبات محیط پیرامونی باشند
کارخانه‌های سیمان استان بوشهر پاسخگوی مطالبات محیط پیرامونی باشند

بوشهر- نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: کارخانه‌های سیمان استان بوشهر باید پاسخگوی مطالبات مردم در محیط پیرامون این صنایع باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی عصر پنجشنبه در نشست شورای معادن استان بوشهر اظهار داشت: شهرستان دشتستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه معادن از جمله سیمان، گچ و سنگ است.
وی با اشاره به نقش مهم کارخانه‌های سیمان استان بوشهر در اشتغال، صادرات و درآمدزایی خاطرنشان کرد: کارخانه‌های سیمان در دشتستان، دشتی و کنگان مستقر است که ظرفیت خوبی محسوب می‌شود.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کارخانه سیمان دشتستان برای مردم ساکن در نقاط پیرامونی مشکلات زیست محیطی و آلایندگی ایجاد کرده است که باید راهکارهای جلوگیری از آلودگی در دستور کار قرار گیرد.
وی به شکایات مردم از آلودگی‌های کارخانه سیمان دشتستان اشاره کرد و ادامه داد: برای جلوگیری از آلودگی زیست محیطی کارخانه سیمان دشتستان باید نسبت به نصب فیلتر و تجهیزات نوین اقدام شود.
رضایی توجه به مطالبات مردم در محیط پیرامونی صنایع را ضروری دانست و تاکید کرد: روستاهای اطراف کارخانه سیمان دشتستان به سبب آثار آلایندگی این کارخانه از محصول خرما خود استفاده نمی‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه مسئولان کارخانه سیمان دشتستان باید پاسخگوی دغدغه مردم و تحقق مطالبات آنان باشند افزود: مسئولیت‌های اجتماعی از سوی صاحبان صنایع و معادن استان بوشهر برای تحقق مطالبات مردم و رفع دغدغه آنان باید اجرا شود.