یادواره شهید احراز هویت شده در گناوه گرامی داشته شد
یادواره شهید احراز هویت شده در گناوه گرامی داشته شد

گناوه – ایرنا – یادواره ” مرتضی غلامی” (دشتی نظری) شهید احراز هویت شده گناوه روز پنجشنبه در مصلای جمعه این شهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین که اقشار مختلف مردم و مسئولان، خانواده های معظم شهدا و شماری از فرماندهان نظامی جنوب کشور حضور داشتند، یاد و خاطره این شهید با اجرای برنامه های مختلف گرامی داشته شد.

اجرای سرود توسط رزم نوازان سپاه امام صادق(ع) بوشهر، تشییع نمادین پیکر شهید، مداحی و تجلیل از خانواده معظم این شهید از برنامه های این یادواره بود.

مدیر موسسه روایت سیره شهدای کشور در این آیین معنوی گفت: شهدا با خدا معامله ای بزرگ کردند و اجر و پاداشی و باعظمتی نصیبشان شده است.

حجت الاسلام حسین جوشقانیان افزود: شهدا با نثار جان خود به کشور عزت و اقتدار و عظمت بخشیدند و همگان باید قدر این عزیزان را بدانیم.

                                        یادواره شهید احراز هویت شده در گناوه گرامی داشته شد

وی با بیان خاطراتی از شهدای والامقام دوران دفاع مقدس و شهید قاسم سلیمانی اظهارکرد: شهید مرتضی غلامی، بارقه های نورانی را از شهادت، شهیدگمنامی، تشییع و تدفین و شناسایی در این مجلس و برای آینده احیا کرد.

مدیر موسسه سیره شهدای کشور افزود: برگزاری یادواره شهدا در ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت نقش بسزایی دارد و از کسانی که در اجرای این یادواره تلاش کردند، تقدیر کرد.

امام جمعه گناوه گفت: شهدای والامقام  بر اعمال و کردار و رفتار ما نظارت دارند و  امروز جمع شدیم تا با شهدا، در کنار آنها و همراه آن عزیزان باشیم.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود: جامعه در برهه کنونی نیازمند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و برگزاری این یادواره بسیار در این زمینه اثرگذار خواهد بود.

                                                                                یادواره شهید احراز هویت شده در گناوه گرامی داشته شد

با گذشت ۳۷ سال انتظار، هویت شهید جاویدالاثر “مرتضی غلامی” (دشتی نظری) از شهدای گناوه که در میان شهدای گمنام نجف آباد اصفهان خاک سپاری شده است، از طریق آزمایش DNA در دی ماه امسال شناسایی شد.

سرباز وظیفه شهید غلامی در سال ۱۳۶۲ جمعی تیپ ۵۵ هوابرد شیراز به منطقه علمیاتی جنوب اعزام شده بود که در ۲۶ اسفند ۱۳۶۳ در عملیات بدر در منطقه شرق دجله جاده العماره – بصره به شهادت رسید.

پیکر پاک و مطهر این شهید در جریان تفحص سال ۸۸ در منطقه عملیاتی پیدا و در نجف آباد اصفهان به خاک سپرده شد.

شهید مرتضی غلامی در روستای خواجه گیر از توابع شهرستان دیلم تولد یافت و سپس به شهرستان گناوه با خانواده هجرت کردند.

                                             یادواره شهید احراز هویت شده در گناوه گرامی داشته شد

این شهید والامقام متولد ۱۳۴۳ و در زمان شهادت ۲۰ سال سن داشت و در گناوه جزو شهدای جاویدالاثر تا قبل از احراز هویت به شمار می‌آمد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر در دوران دفاع مقدس ۲۳۰ شهید تقدیم میهن و انقلاب کرده است