۱۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع از اراضی حریم دریا در گناوه آزاد سازی شد
۱۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع از اراضی حریم دریا در گناوه آزاد سازی شد

گناوه – ایرنا – رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه گفت: از ابتدای دستور رئیس جمهور مبنی بر آزادسازی حریم ۶۰ متری دریا، تاکنون ۱۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع از سواحل این شهرستان متعلق به چند دستگاه اجرایی رفع تصرف و آزاد سازی شد.

به گزارش ایرنا، زبیده دهداری روز دوشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران این شهرستان افزود: از این مجموع ۱۱ هزار مترمربع در بخش مرکزی و ۱۴۰۰ مترمربع در بخش ریگ این شهرستان با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب گناوه و رئیس دادگاه بندر ریگ آزادسازی صورت گرفت.

وی اظهارداشت: روند آزاد سازی اراضی حریم ۶۰ متری دریا در اولویت این اداره قرار گرفته است و همچنان تداوم خواهد یافت.

وی گفت: تشکیل پرونده تخلف ماده ۴۵ و ۵۵ به مساحت یک میلیون و ۹۴۰ هزار مترمربع ، اجرای احکام قضایی به میزان ۷۶۰ هزار مترمربع ، آرای صادره به نفع دولت به میزان ۴ میلیون و ۷۲۰ هزار مترمربع و اراضی ملی رفع تصرف شده از دست متجاوزان به مقدار ۷۶۰ هزار متربع از عمده عملکرد این اداره در سال جاری است.

دهداری ادامه داد: اخذ سند مالکیت حریم ۶٠ متری دریا در ۱۴ پلاک به مساحت  ۴۳۱ هکتار ، اخذ سند مالکیت اراضی ملی در راستای طرح کاداستر  به مساحت ۳۷ هزار و ۲۵۰ هکتار و تکمیل اجرای مقررات ماده ۲ در بندر ریگ از دیگر عملکرد این اداره است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه افزود: در بخش فنی نیز اجرای پروژه مراقبت و آبیاری در سطح ۸۰ هکتار در دو روستای شول و چهار روستایی ، تولید ۸ هزار و ۵۰۰  اصله نهال در نهالستان این اداره، پویش نهال کاری و بذرکاری در سطح ۱۵ هکتار، اجرای پروژه مدیریت روان آب (احداث هلالی آبگیر) در بخش ریگ و مرکزی به مساحت ۲۲۵ هکتار توسط این اداره در این مدت انجام شده است.

وی گفت: پروژه آبخیزداری سنگی ملاتی مال قاید که در سال ۱۳۹۰ افتتاح شد  ۵۵ هکتار مراقبت و آبیاری نهالکاری به مدت سه سال  از ذخیره سازی ناشی از بارندگی های این مکان  ، آبیاری شد.

دهداری  یادآورشد: یک پروژه آبخیزداری سنگی ملاتی رجدون در دست اجرا است که پیشرفت ۹۰ درصدی دارد.

وی گفت: مطالعه احداث دو پروژه آبخیزداری دیگر برای روستاهای چهارمحال و چهاربرج بخش ریگ در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه به نقش خبرنگاران در آگاهی بخشی و تنویر افکار عمومی اشاره کرد و افزود: نقش اصحاب رسانه در عملکرد دستگاه‌های اجرایی بخصوص برای این اداره بسیار مهم است.

وی گفت: هر اداره ای که از روابط عمومی برخوردار باشد اما با رسانه ها ارتباط نداشته باشد، فعالیت‌های آنها در معرض دید عموم قرار نخواهد گرفت و یک عیب و نقص برای آنها بشمار می آید.