۱۴۰ رزمنده گناوه‌ای در عملیات بیت المقدس شرکت داشتند
۱۴۰ رزمنده گناوه‌ای در عملیات بیت المقدس شرکت داشتند

گناوه – ایرنا – فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) گناوه گفت: در عملیات بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد ۱۴۰ رزمنده از این شهرستان شرکت داشتند که هشت نفر از آنها به درجه رفیع شهادت نایل آمدند و پنج نفر اسیر و ۱۲ تن جانباز شدند.

سرهنگ پاسدار شهسوار حاجی پور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان گناوه علاوه بر اینکه در جبهه‌ها و پشتیبانی از رزمندگان اسلام نقش موثری داشته است، به دلیل موقعیت راهبردی و مهم از جمله وجود تاسیسات نفتی بارها مورد تهاجم هوایی دشمنان بعثی قرار گرفت و در این راه شماری  شهید و جانباز شدند.

وی گفت: فتح خرمشهر  پس از حدود بیست ماه اشغالگری نظامیان بعثی، یک افتخار بسیار بزرگ در اوایل جنگ تحمیلی و نقطه قوت و امید در تداوم پیروزی های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بود.

حاجی پور اظهارداشت: سوم خرداد یادآور جانفشانی ها و رشادت های رزمندگان اسلام است که برای حفاظت و پاسداری از میهن در برابر دشمن بعثی جان خود را نثار کردند.

وی افزود: سپاه این شهرستان برای بزرگداشت سوم خرداد ۴۰ برنامه پیش بینی کرده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) گناوه  گفت: رژه خودرویی با شرکت تمامی نیروهای مسلح، برگزاری یادواره شهدا و آبروی محله، گردهمایی پایگاه های مقاومت بسیج همراه با خاطره گویی توسط راویان و پیشکسوتان رزمنده، تجلیل از رزمندگان پیشکسوت، سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا و آزادگان در عملیات بیت المقدس از عمده برنامه‌های بزرگداشت سوم خرداد در این شهرستان است.

وی یادآورشد: روز گذشته نیز در مصلای جمعه گناوه، حماسه آزادسازی خرمشهر با حضور پرشور مردم گرامی داشته شد و استقبال باشکوه از پیکر یک شهید گمنام و سرود سلام فرمانده توسط نونهالان جلوه خاصی به این آیین داده بود.

حاجی پور افزود: عملیات غرور آفرین بیت المقدس نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است که رزمندگان خالق صحنه ها و حماسه های بزرگی بودند و  باید آنها را  فرهنگ سازی و به نسل آینده انتقال دهیم. 

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) گناوه گفت: حفظ و ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس و زنده نگه داشتن حماسه مقاومت، ایثار و مجاهدت فرزندان ملت ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله استکبار ، سپر امنیت آفرین و مصونیت بخشی است که می‌تواند پیشرفت کشور را به سمت آرمان‌های بلند خود  تضمین کند.

آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد ۱۳۶۱  از رخدادهای مهمِ تاریخ جنگ ایران و عراق است که در آن، شهر خرمشهر پس از ۵۷۸ روز اشغال توسط ارتش بعثی به‌دست نیروها و رزمندگان ایرانی آزاد شد و ۱۶ هزار نفر عراقی کشته و ۱۹ هزار نفر اسیر شدند.

. شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر ۲۳۰ شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم میهن و انقلاب کرده است.