۱۷۷۲  داوطلب از گناوه در کنکور ۱۴۰۱ شرکت می‌کنند
۱۷۷۲  داوطلب از گناوه در کنکور ۱۴۰۱ شرکت می‌کنند

گناوه – ایرنا – نماینده تام الاختیار سازمان سنجش کشور و رئیس آموزش و پرورش گناوه گفت: یکهزار و ۷۷۲ داوطلب از این شهرستان در آزمون سراسری ۱۴۰۱ دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ضرغام مردانی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری کنکور ۱۴۰۱ در فرمانداری گناوه افزود: اگرچه برگزاری کنکور بر دوش آموزش و پرورش نیست، اما بنا به درخواستی که از این مجموعه داشتند ، برحسب وظیفه و تسهیل و کمک به داوطلبان، آن را تقبل کردیم تا به شهر دیگری عزیمت نکنند.

وی اظهارداشت: همه ساله آزمون کنکور در دانشگاه پیام نور این شهرستان برگزار می شد اما امسال بر اساس هماهنگی صورت گرفته در یک حوزه امتحانی و مصلای جمعه  گناوه پیش بینی شده است.

مردانی افزود:  کنکور امسال در روزهای هشتم، نهم ، دهم و یازدهم تیر برگزار خواهد شد که در این شهرستان یکهزار و ۷۷۲ داوطلب در رشته‌های علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبان‌های خارجه با هم رقابت خواهند کرد که از این مجموع یکهزار و ۱۸۱ نفر زن و مابقی مرد است.

رئیس آموزش و پرورش گناوه گفت: گروه علوم ریاضی و فنی ۲۲۵ داوطلب دارد که از این مجموع ۱۵۹ نفر مرد و مابقی زن هستند.

وی بیان کرد: در گروه علوم انسانی ۴۱۰ داوطلب شرکت می کنند که از این مجموع ۲۹۳ نفر زن و مابقی مرد و زبان های خارجه ۲۳۶ نفر هستند که ۱۶۷ نفر آنها زن و ۶۹ نفر مرد است.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش کشور ادامه داد: گروه علوم تجربی بیشترین داوطلب به تعداد ۶۸۴ نفر دارد که از این تعداد ۴۸۱ نفر زن و ۲۰۳ نفر زن هستند.

وی از دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط خواستار حمایت و پشتیبانی این نمایندگی در برگزاری کنکور امسال شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گناوه گفت: همه وظیفه داریم که با عوامل برگزاری کنکور همکاری و حمایت همه جانبه کنیم.

محمد اسدی افزود: داوطلبانی که در کنکور شرکت می کنند فرزندان ما و آینده سازان کشور هستند که می طلبد برای تامین امکانات و تجهیزات و فضای مناسب همه همکاری کنند.