۶۰ رشته درکانون پرورش فکری استان بوشهر آموزش داده می‌شود
۶۰ رشته درکانون پرورش فکری استان بوشهر آموزش داده می‌شود

گناوه – ایرنا – مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: ۶۰ رشته مختلف فرهنگی، هنری، پژوهشی، ادبی و دینی در مراکز کانون پرورش فکری در این استان آموزش داده می‌شود.

به گزارش ایرنا، سمیه رسولی جمعه شب در برنامه شب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندرگناوه که به همت انجمن هوای تازه این شهرستان به صورت مجازی برگزار شد، افزود: ۲۳ مرکز کانون پرورش فکری کودکان به صورت ثابت، سیار و پستی در استان بوشهر فعالیت دارند.

وی اظهارداشت: پرورش فکر و کشف استعداد در بین کودکان و نوجوانان استان بوشهر برای ساختن آینده ایران از اهداف کانون است.

رسولی به محورهای گوناگون فعالیت کانون پرورش فکری  کودکان و نوجوانان پرداخت و بیان کرد:  شالوده کانون بر پایه آینده ایران بنا شده که در دستان کوچک کودکان امروز است و از این رو کانون برای تک‌تک کودکان برنامه‌ای هدفمند دارد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: مقوله کتاب و کتابخوانی در کانون از فعالیت‌های اصلی است و کتابخانه‌های تخصصی کودکان و نوجوانان توسط مارکز این کانون معرفی شده است.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز گناوه  به سیر تاریخچه تاسیس کانون در گناوه پرداخت و اظهار داشت: کانون مرکز گناوه در خرداد سال ۷۰ و همزمان با میلاد امام رضا (ع) به عنوان دومین مرکز کانون استان بوشهر افتتاح شد.

فاطمه ارشادی گفت: فعالیت‌های فرهنگی سطح شهر تا قبل از افتتاح کانون فقط محدود به پایگاه‌های مساجد بود اما با افتتاح کانون کودکان و نوجوانان، تعداد زیادی برای عضویت در کانون پیشقدم شدند و استقبال به حدی بود که برای برگزاری کلاس‌ها در حیاط مرکز صندلی می‌چیدیم.
وی اضافه کرد: در کتابخانه کانون گناوه باید روی هر صندلی دو نفر از بچه‌ها می‌نشستند و برای تحویل کتاب صفی بزرگ شکل می‌گرفت و هر روز دو ساعت فقط صرف ثبت کتاب‌هایی می‌شد که اعضا به امانت می‌گرفتند.

                                                                        ۶۰ رشته درکانون پرورش فکری استان بوشهر آموزش داده می‌شود                                          
ارشادی گفت:  فعالیت‌های کانون چنان اثرگذار بوده است که اکنون اعضای قدیمی آن،  فرزندان خود را در این مرکز ثبت‌نام می‌کنند.
وی افزود:  تمام تلاش ما در کانون  فراهم کردن بهترین شرایط و ایجاد فضایی دلنشین برای پاسخگویی به این حجم از علاقه است و هدف ما رشد بچه‌ها برای شناخت خود و دنیای پیرامون‌شان است، چرا که آینده این سرزمین در دست آنهاست.
وی  بیان کرد: یکی از رسالت‌های اصلی کانون توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.
ارشادی افزود:  در کانون با شیوه‌های مختلف و خلاقانه همکاران در مرکز سعی می‌کنیم کودکان را به این سمت سوق داده و بین کودکان با کتاب و کتابخوانی انس و الفت برقرار کنیم و این سنت را به یک عادت تبدیل کنیم. 

                                                                                       ۶۰ رشته درکانون پرورش فکری استان بوشهر آموزش داده می‌شود
مسئول روابط عمومی انجمن هوای تازه گناوه  اظهار داشت: در ادامه سلسله شب‌های فرهنگی‌هنریِ انجمن هوای تازه بندرگناوه، شصت و هشتمین شب به مناسبت گرامیداشت روز جهانیِ کودک به شب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گناوه» اختصاص یافت که فیلم برنامه در سایت آپارات  anjomanehavayhtazeh وجود دارد.
اسما علامه گفت: در این شب  سمیه رسولی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، فاطمه ارشادی مدیر کانون گناوه، یلدا سالمی مربی ادبی کانون گناوه و جمعی از کودکان کانون گناوه به عنوان مهمان حضور یافتند.
وی افزود: ماحصل فعالیت کانون گناوه در آن سال‌ها تعداد کثیری از هنرمندان حال حاضر گناوه هستند که در زمینه‌های مختلف هنر، از جمله هنرهای نمایشی، شعر و داستان و هنرهای تجسمی به فعالیت حرفه‌ای مشغول شدند.