۸۵ درصد بوشهری‌های واجد شرایط کارت ملی هوشمند دریافت کردند
۸۵ درصد بوشهری‌های واجد شرایط کارت ملی هوشمند دریافت کردند

گناوه – ایرنا – مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: از مجموع حدود ۸۰۰ هزار نفر از واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در این استان، تاکنون نزدیک به ۹۹.۵ درصد درخواست داده اند که برای بیش از ۸۵ درصد کارت صادر و در اختیار مردم قرار گرفته است.

اسکندر پاسالار روز سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: هنوز برای حدود ۱۳۰ هزار نفر از متقاضیان کارت ملی هوشمند صادر نشده است و امیدواریم با فوریتی که تعریف شده و در سطح کشور پیگیری می‌شود  هرچه سریع‌تر این کارت ها صادر و در اختیار مردم قرار گیرد.

وی اظهارکرد: البته مردم نباید نگران و دغدغه‌ای برای ارایه خدماتی که از طریق کارت ملی هوشمند انجام می‌شود داشته باشند و می‌توانند همان خدمات را با در دست داشتن رسید کارت هوشمند و شناسنامه با توجه به تکمیل ثبت نام آنها و رصد  اطلاعات در سامانه‌های مختلف، دریافت کنند.

پاسالار، در باره وضعیت ولادت و ازدواج دراستان بوشهر گفت:  میزان عمومی ولادت در این استان نسبت به میانگین کشوری کمتر است اما در این زمینه در اولین جلسه شورای راهبردی جمعیت که  باحضور استاندار بوشهر برگزار خواهد شد،  سیاست‌های کلی جمعیت رصد و از لحاظ زیرساخت‌های فرهنگی تلاش خواهد شد تا  عقب ماندگی در این حوزه جبران شود.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر اظهارداشت: وضعیت میزان عمومی ازدواج در این استان نسبت به کشور پایین‌تر است اما در حوزه طلاق شرایط در مقایسه با میانگین کشوری بهتر و به رغم نگاه افکار عمومی،  پایین‌تر است.

وی پروژه تکمیل اطلاعات سببی و نسبی( هویت خانوادگی)  را از مهم‌ترین پروژه‌های سازمان ثبت احوال در این استان عنوان کرد و گفت:  با توجه به وظایف و فعالیت‌های سازمان در زمینه ارائه خدمات هویتی، اجرای این پروژه از اهمیت ویژه و حیاتی برخوردار است.

پاسالار بیان کرد: این پروژه ملی نه تنها برای بهره‌برداری ثبت احوال که مجری آن است، بلکه برای همه دستگاه‌های دولتی کشور ضرورت دارد و بسیار مهم است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای ۱۰۵ هزار نفر جمعیت است.