اجرای خط ریلی در نوار ساحلی جنوب کشور ضروری است
اجرای خط ریلی در نوار ساحلی جنوب کشور ضروری است

بوشهر- استاندار بوشهر با اشاره به اینکه صنایع در آینده مجبور به استقرار در کنار سواحل خواهند بود، گفت: اجرای خط ریلی در نوار ساحلی جنوب کشور ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده عصر دوشنبه در حاشیه افتتاح کریدور نوار ساحلی جنوب در استان بوشهر اظهار داشت: یکی از خواسته‌های ما از دولت تکمیل محور بزباز – بندو بوده است.
وی اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر ۲۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه درخواست کردیم و مورد موافقت قرار گرفت که منجر به نتیجه شد و این مسیر ۲۶ کیلومتری امروز بازگشایی شده است.
استاندار بوشهر با تقدیر از همه پیمانکاران، مجریان، وزارت راه و مسئولان استانی و شهرستانی بیان کرد: در نشست مسئولان هفت استان جنوبی کشور که هفته گذشته در مجلس برگزار شد تصمیم‌های خوبی مد نظر قرار گرفت.
وی ادامه داد: کریدور شرق- غرب کشور برای توسعه استان‌های جنوبی بسیار حیاتی است و بر تکمیل این محور تاکید شد. آبادترین نقاط دنیا سواحل است و ۸۰ درصد بزرگترین شهرهای دنیا در کنار ساحل هستند و بزرگترین صنایع دنیا هم در کنار سواحل قرار دارند.
محمدی‌زاده با اشاره به اینکه در کشور ما هم این اتفاق می‌افتد تصریح کرد: در عسلویه شاهد این موضوع هستیم که جایی برای استقرار صنعت و یا زندگی شهری دیگر وجود ندارد.
وی ادامه داد: با واقعی شدن قیمت سوخت، کمبود آب، تشدید خشکسالی و نداشتن آب برای صنعت، الزاماً صنایع ایران در آینده نزدیک مثل عسلویه خواهند شد و باید به کنار سواحل بیایند.
استاندار بوشهر با بیان اینکه شهرهای بزرگی در کنار آب شکل خواهد گرفت افزود: درخواست کردیم که یکی از محورهای توسعه ساحل ایران راه‌آهن است و باید به موازات بزرگراه شرق به غرب، راه‌آهن شرق به غرب هم ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه خط راه‌آهن نوار جنوبی کشور می‌تواند هند و بنگلادش را از طریق پاکستان و ایران به عراق و سوریه متصل کند اظهار داشت: مدیترانه تا بنگلادش از طریق این راه‌آهن به هم متصل خواهند شد.