احداث یکهزار و ۹۷۰ واحد مسکن روستایی مصوبه سفر رئیس جمهور به بوشهر عملیاتی شد
احداث یکهزار و ۹۷۰ واحد مسکن روستایی مصوبه سفر رئیس جمهور به بوشهر عملیاتی شد

گناوه – ایرنا – مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: در ششمین سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم به این استان احداث ۲ هزار و ۱۸۰ واحد مسکن روستایی تصویب شد که از این مجموع یکهزار و ۹۷۰ واحد تاکنون عقد قرارداد و عملیات اجرایی آنها آغاز و مابقی نیز انجام خواهد شد.

علیرضا مقدم روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کل تسهیلات مربوط به این مصوبه سفر رئیس جمهور به بانک های عامل این استان ابلاغ شده است و مردم در حال ساخت و ساز هستند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی اظهارداشت: مبلغ تسهیلات اعطایی سفر رئیس جمهور به ازای هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان است که در تمامی شهرها و روستاهای زیر ۲۵ هزار نفر در حال پرداخت است.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر ادامه داد: نهضت ملی جهش تولید مسکن یکی از سیاست های اصلی دولت است که طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده در ۲ بخش شهر و روستا اجرا شده است.

مقدم  گفت: در این طرح برای شهر و روستاهای زیر ۲۵ هزار نفر به ازای هر واحد ۲۰۰ میلیون تومان با تسهیلات کم بهره ۵ درصد اختصاص یافته است که روند آن در دست برنامه ریزی است و بزودی به بانک های عامل ابلاغ و  مردم این مناطق می‌توانند برای تولید مسکن اقدام کنند.
مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر بیان کرد: طرح بعدی دولت درقالب نهضت ملی جهش تولید مسکن  برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر این استان با اعطای تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی و سود ۱۸ درصد است که با متولی گری این بنیاد و در اختیار دادن زمین توسط  راه و شهرسازی احداث می شود.

وی یادآورشد: احداث پروژه، پالایش و ساماندهی متقاضیان و درنهایت جمع بندی و واگذاری طرح به متقاضیان توسط بنیاد مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار  جمعیت انجام می‌شود و زمین آن رایگان است.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: ۱۱۲ واحد مسکونی درقالب نهضت ملی جهش تولید مسکن برای شهرستان گناوه ساخته خواهد شد که زمین آن نیز تامین شده است.

وی افزود: باتوجه به ضرورتی که در شهر گناوه برای احداث مسکن وجود داشت،  زمینی توسط راه و شهرسازی در اختیار  این بنیاد قرار گرفته است که با برنامه ریزی به عمل آمده در فاز اول  ۱۱۲ واحد طراحی و در مرحله اخذ پروانه است  و به سرعت کار را شروع خواهیم کرد.

مقدم بیان کرد: در بحث مسکن روستایی نیز برنامه ریزی شده  که در تمامی روستاها ، افرادی که نیازمند تولید مسکن هستند ، بهره مند شوند و مشکلی برای پرداخت تسهیلات وجود ندارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر اظهار کرد: علاوه بر  پرداخت تسهیلات مسکن روستایی،  با برنامه ریزی دولت از محل حساب ۱۰۰ امام به ازای احداث هر واحد مسکن محرومان و افرادی که توان مالی کمتری دارند،  ۳۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می شود که از برکات نظام است.