اخبار شهرستان‌های استان بوشهر
اخبار شهرستان‌های استان بوشهر

بوشهر – ایرنا – فعال شدن کارگروه‌های ستاد دهه مبارک فجر در دیلم ، تاکید بر اجرای دستورالعمل های مصوبه کمیته عفاف و حجاب در دشتستانو معارفه رئیس جدید آموزش و پرورش کنگان از جمله اخبار شهرستان های استان بوشهر در روز چهارشنبه است.

کارگروه‌های ستاد بزرگداشت هه فجر در دیلم فعال شدند

گناوه – ایرنا-  در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مسئولان  کارگروه‌های این دهه مبارک در شهرستان دیلم استان بوشهر تعیین و شروع به فعالیت کردند.

به گزارش ایرنا، در اولین جلسه ستاد بزرگداشت دهه فجر این شهرستان که در فرمانداری برگزارشد، مسئولان کارگروها مشخص و طی احکامی جداگانه از سوی فرماندار به آنها ابلاغ شد.

امام جمعه دیلم در این جلسه گفت: دهه فجر از ایام الله به معنای واقعی است که پرچم خدا در عالم به اهتزاز در آمد.

حجت الاسلام محمود اسدی افزود: مراسم دهه فجر را با دید معمولی نگاه نکنیم بلکه با عظمت و  شکوه هرچه تمام تر برگزار شود.

وی اظهارداشت: انقلاب اسلامی به مملکت عزت و شوکت داد و امروز نقطه اتکای اسلام و شیعه شده است  و مستضعفان عالم به تکیه نظام اسلامی در دنیا سربلند شده‌اند.

وی  گفت:  دو مراسم محوری ایام الله دهه فجر در ۱۲ و ۲۲ بهمن به صورت سنتی همه ساله در این شهرستان برگزار می‌شود و امسال نیز باشکوه هرچه تمام تر به کوری چشم دشمنان برگزار خواهدشد.

امام جمعه دیلم خاظرنشان کرد: برنامه های امسال دهه فجر درخور و شایسته این ایام و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی پیش بینی شده است.

در این جلسه  مسئولان کمیته‌های ستاد دهه فجر دیلم در قالب ۱۸ کارگروه معرفی شدند.

شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر واقع است.

دستورالعمل های مصوبه کمیته عفاف و حجاب باید با جدیت اجرا شود

بوشهر- ایرنا- امام جمعه برازجان گفت: دستورالعمل ها و مصوبات کمیته عفاف و حجاب شهرستان دشتستان برای حفظ فضای دینی و اسلامی جامعه باید ضمن حفظ ارزشهای انسانی و شخصیتی افراد با جدیت اجرا شود.

حجت الاسلام حسن مصلح روز چهارشنبه در نشست ستاد احیا امربه معروف و نهی از منکر دشتستان با موضوع عفاف و حجاب بر اجرای تبلیغات محیطی پیرامون حجاب و عفاف در سطح شهر، ادارات، دانشگاه ها و مراکز آموزشی تاکید کرد.

وی افزود: رعایت حریم پوشش در مراکز دولتی و اجرای مقررات مربوط و مرتبط با این موضوع توسط هر اداره و دستگاهی و تشویق محجبه ها با موضوع حجاب برتر در ادارات و دانشگاه ها و مراکز آموزشی ضروری است.

مصلح بیان کرد: مراکز آموزشی بویژه مراکز خصوصی که زیر نظر آموزش و پرورش مجوز گرفته اند و فعالیت می‌کنند، نظارت شند.

رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکر دشتستان اضافه کرد: برپایی همایش و کارگاه آموزشی حجاب و برگزاری مسابقات کتابخوانی و رعایت حجاب و حفظ شئون اسلامی توسط مدیران ادارات، نظارت و ارزیابی دقیق بر اجرای مقررات و دستورالعمل‌های لازم و سیاست های تشویقی برای باحجاب‌ها نیز باید اجرا شود.  

سرپرست فرمانداری دشتستان نیز در این نشست احیای فریضه امربه معروف و نهی از منکر از سوی همه اقشار مردم و فرهنگ سازی این مهم الهی در جامعه را ضروری دانست.

صادق بوستانی بر تشکیل یک اتاق فکر با حضور کارشناسان دینی و فرهنگی و استفاده از رسانه ها در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد.

وی افزود: باید با همفکری با گروه های اجتماعی و رصد میدانی بر اساس فضای بومی و محلی ومتناسب با شرایط باید در زمینه موضوع عفاف و حجاب در جامعه تصمیم گرفت.

نظارت بر مراکز تولیدی و توزیعی پوشاک، برخورد با افرادی که کشف حجاب می‌کنند بویژه در اماکن عمومی، با رعایت قانون، منع برگزاری اردوهای داخلی، موتورسیکلت و دوچرخه سواری بانوان و تهیه یک پارک ویژه بانوان از جمله مصوبات این جلسه بود.

رئیس جدید آموزش و پرورش دلوار معرفی شد

بوشهر- ایرنا- فرماندار تنگستان روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیسان قدیم و جدید آموزش و پرورش منطقه دلوار گفت: پیشرفت ایران در بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را باید مدیون تلاش و همت آموزگاران و معلمان دانست.

به گزارش ایرنا، احمد لطفی با اشاره به اینکه جایگاه ایران اسلامی در حوزه‌های علمی، طب و اقتدار  بالا است، اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بسیار جامع است که باید همگان با استفاده از ظرفیت‌هایی موجود در منطقه به این سند بپردازند.

وی با بیان اینکه همه باید قدردان زحمت‌های معلمان و آموزگاران در جامعه باشند، یاد آورشد: رئیس جدید اداره آموزش و پرورش منطقه دلوار باید با مطالعه دقیق از وضعیت موجود، امکانات، زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری کع در منطقه دلوار را دنبال و تقویت کند.
لطفی ادامه داد: آموزش و پرورش باید با ایجاد فضای صمیمی به دنبال جذب استعدادهای منطقه باشد.
وی افزود: باید با وحدت، همدلی و همبستگی اختلاف نظر در فضای آموزش و پرورش به صفر برسد.
لطفی بیان کرد: اساس کار ما در شهرستان پرداختن به نیازهای اصلی مردم شهرستان و کارهای قابل انجام در حوزه آموزش و پرورش است.
فرماندار تنگستان افزود: همه دستگاه‌های اجرایی، دهیاران و شوراهای اسلامی باید از هر روزنه‌ای که می‌توانند برای کمک به برنامه‌های آموزش و پرورش در حوزه کلاس‌های تقویتی و فوق برنامه در شهرستان همکاری و همراهی لازم داشته باشند.
وی یاد آورشد: همچنین باید در ذیل شورای آموزش و پرورش یک شورای اجتماعی تشکیل شود که در ابعاد متفاوت همه بتوانند در آن کمک های لازم ارائه کنند. 
در این آیین با قدردانی از عبدالرضا زمانی، رضا روزبهانی به عنوان رئیس جدید آموزش و پرورش منطقه دلوار شهرستان تنگستان معرفی شد.