اراضی پرورش میگوی استان بوشهر ۱۵۰۰ هکتار افزایش می‌یابد
اراضی پرورش میگوی استان بوشهر ۱۵۰۰ هکتار افزایش می‌یابد

بوشهر- استاندار بوشهر از برنامه‌ریزی برای افزایش تولید میگو در استان خبر داد و گفت: سال آینده اراضی پرورش میگوی استان بوشهر ۱۵۰۰ هکتار افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده ظهر یکشنبه در نشست بررسی طرح‌های اقتصادی استان بوشهر اظهار داشت: در حوزه پرورش میگو و ماهی ظرفیت‌های بسیار مهمی در استان بوشهر وجود دارد و تلاش داریم که این حوزه تقویت شود.
وی حمایت از توسعه آبزی‌پروری در استان بوشهر را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: از مهمترین ظرفیت‌های تولید در استان می‌توان به پرورش ماهی و میگو اشاره کرد که می‌تواند زمینه ساز اشتغال آفرینی، درآمدزایی، صادرات و ارزآوری اشد.
استاندار بوشهر با اشاره به نقش مهمی تولید ماهی و میگو پرورشی در تولید، صادرات و اشتغال خاطرنشان کرد: امسال شاهد ثبت رکورد جدید در تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر بودیم.
وی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی تولید میگو در استان افزود: در حالی که سال گذشته ۲۸ هزار تن میگوی پرورشی در مزارع استان تولید شده بود، امسال شاهد دستیابی به تولید ۳۹ هزار تن میگوی پرورشی هستیم.
محمدی‌زاده با بیان اینکه سال آینده اراضی پرورش میگوی استان بوشهر ۱۵۰۰ هکتار افزایش می‌یابد افزود: راندمان تولید میگو پرورشی در هر هکتار با بهره‌وری به شش هزار تن افزایش می‌یابد
وی با اشاره به اینکه با استفاده از طرح‌های دانش‌بنیان و افزایش بهره‌وری پیش‌بینی می‌شود تولید میگو پرورشی تا ۵۰ هزار تن افزایش یابد تاکید کرد: با استفاده از طرح‌های دانش‌بنیان تولید این محصول به چند برابر در هر هکتار قابل افزایش است.