اقدام مناسبی برای تامین زیرساخت‌های گردشگری گناوه نشده است
اقدام مناسبی برای تامین زیرساخت‌های گردشگری گناوه نشده است

گناوه – ایرنا – معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت:شهر گناوه با دارا بودن ظرفیت و قابلیت های بسیار بالا در امر گردشگری ، اما اقدام‌های مناسبی در جهت تامین زیرساخت‌های این حوزه نشده است.

به گزارش ایرنا، علی باستین روز سه شنبه در بندرگناوه در گفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت: در تعطیلات نوروز امسال تاکنون نزدیک به ۴ میلیون مسافر و گردشگر نوروزی از این شهرستان بازدید کردند و قابلیت های بسیار خوبی از جمله ساحل ماسه ای و نرم به عنوان جاذبه خوب و بازار با ظرفیت بسیار بالایی برای گردشگری تجاری ایجاد شده است.

وی اظهارداشت: این شهرستان با وجود چنین ظرفیت هایی در سال های اخیر  ، اقدامی در جهت تامین زیرساخت های گردشگری به ویژه هتل و توسعه ظرفیت های تجاری  صورت نگرفته است.

باستین گفت: در روز جاری با تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط و فرماندار گناوه جهت بررسی برخی مسایل و مشکلات حضور یافتیم تا نسبت به تعیین و تکلیف تغییر کاربری یک سری اراضی که قابلیت گردشگری و اقامتی دارد، بپگیری و برطرف کنیم تا بتوانیم  ظرفیت های این حوزه را در سال جاری با برنامه ریزی، تقویت کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: امیدواریم شهر گناوه یکی از بهترین‌های مراکز گردشگری کشور تبدیل شود.

وی از حضور فرماندار و همه مدیرانی که به تحقق آنچه در برنامه ریزی توسعه گردشگری این شهر مدنظر بوده و تلاش می کنند قدردانی کرد و گفت:  امیدوارم تا پایان سال در جهت توسعه این حوزه اقدام های بسیار مناسبی صورت بگیرد و ظرفیت های جدیدی به این شهر اضافه شود.

در جریان این بازدید ،مسایل و مشکلات یکی از سرمایه گذاران شهرستان گناوه از جمله اخذ مجوز در اجرای پروژه  گردشگری با برآورد حجم سرمایه گذاری حدود  ۸۰۰ میلیارد  تومانی و با   ایجاد اشتغال ۲ هزار نفر  در این شهر بررسی و مقرر شد ضمن همکاری لازم ،در روز چهارشنبه (فردا) جلسه‌ای بدین منظور در استانداری بوشهر برگزار شود.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر در تعطیلات نوروز امسال پذیرای شمار زیادی از هموطنان اقصی نقاط کشور شده است.