امام جمعه اهل سنت جزیره گناوه: آزاد سازی قدس بزرگ‌ ترین آرمان هر مسلمان است
امام جمعه اهل سنت جزیره گناوه: آزاد سازی قدس بزرگ‌ ترین آرمان هر مسلمان است

گناوه – ایرنا – امام جمعه اهل سنت روستای جزیره شمالی بخش ریگ شهرستان گناوه گفت: آزادی سازی قدس از دست رژیم غاصب صهیونست مسئله اول جهان اسلام و بزرگ ترین آرمان هر مسلمان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شیخ حمزه کردی سه شنبه شب در آیین افطاری وحدت و مقاومت در روستای خاتم الانبیا(ص) روستای جزیره شمالی افزود: روز جهانی قدس از ابتکارات و یادگار حضرت امام خمینی (رض) این مسئله را در ذهن ما بیدار و یادآوری می کند که جهان اسلام متوجه مسجدالاقصی و ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین باشد.

وی اظهارداشت: قدس مسئله اول جهان اسلام است زیرا که قبله اول مسلمانان و بعد از توحید بزرگ ترین عبادت بشمار می آید.

امام جمعه اهل سنت روستای جزیره شمالی گفت: بزرگ ترین خیانت قرن و تاریخ را بعضی از حکام کشورهای اسلامی با معامله قرن انجام دادند اما در ماه مبارک رمضان وقتی  مسلمانان حمله وحشیانه سربازان رژیم منحوس اسرائیل را متوجه شدند، ملت های آزاده مسلمان بویژه مردم ایران آن را محکوم و یادآوری کردند که قدس مسئله اول جهان اسلام است.

وی بیان کرد: مسلمانان بویژه ملت ایران از رهبری گرفته تا اقشار مختلف بارها به جهانیان اعلام کردند که قدس فراموش شدنی نیست.

شیخ کردی گفت: اگر حکام کشورهای اسلامی روابط خود را با رژیم غاصب صهیونیست عادی کنند باعث نخواهد شد که همه آزادی خواهان دست از حمایت قدس و ملت مظلوم فلسطین بردارند.

امام جمعه اهل سنت روستای جزیره اضافه کرد: مسئله بیت المقدس تنها مربوط به کشورهای عربی و فلسطین نیست بلکه متعلق به تمام ملت های آزادی خواه جهان است.

وی افزود: مردم روستای جزیره شمالی و جنوبی همواره از آرمان های انقلاب دفاع کرده و در کنار هم به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنند  و هیچ مشکلی بین آنها وجود ندارد.

                                                                              امام جمعه اهل سنت جزیره گناوه: آزاد سازی قدس بزرگ‌ ترین آرمان هر مسلمان است

امام جمعه بخش بندر ریگ گفت:  یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد وحدت و اتحاد بین مسلمانان است.

حجت الاسلام سید عنایت هاشمی منش با بیان اینکه باید از دو کار ارزشمند امام راحل یاد کرد ، افزود: نامگذاری روز وحدت و قدس دو یادگار بزرگ ارزشمند حضرت امام خمینی (رض) است که تاثیر بسزایی در وحدت و اتحاد بین مسلمانان شیعه و سنی ایفا کرده است.

وی اظهارکرد: هفته وحدت و قدس باعث افزایش روحیه مقاومت و جهاد در بین آحاد مسلمین بخصوص ملت فلسطین شده است.

امام جمعه بندر ریگ گفت:  امت اسلامی ایران در روز جهانی قدس با زبان روزه و اتحاد و انسجام ، پاسخ قاطعی به رژیم صهیونیستی و حرکات های اخیری که در کشور توسط دشمنان با هدف اختلاف افکنی صورت گرفته است، خواهند داد.

وی بیان کرد: روستاهای جزیره شمالی و جنوبی تجلی و تابلو زیبایی از وحدت و همدلی بین شیعه و سنی است.

امام جمعه بندرریگ  افزود: برگزاری  این برنامه در ماه مبارک رمضان  به عنوان نماد وحدت بین اهل تسنن و شیعه در این منطقه است.

دهیار روستای جزیره شمالی گفت: به پشتوانه انقلاب اسلامی و تلاش دولتمردان ، خدمات زیادی در این روستا ارایه شده است.

سیاوش حائری افزود: جزیره شمالی و جنوبی به عنوان قطب صیادی شهرستان گناوه نیاز به  یک اسکله درخور و شان برای مردم ساحل نشین این منطقه دارد.

روستای جزیره شمالی و جنوبی از توابع بخش ریگ شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد که اهل تسنن و شیعه در آن سکونت دارند.