امام جمعه گناوه: آثار برگزاری یادواره‌ها و کنگره شهدا در جامعه دیده شود
امام جمعه گناوه: آثار برگزاری یادواره‌ها و کنگره شهدا در جامعه دیده شود

گناوه- ایرنا- امام جمعه گناوه گفت: برگزاری یادواره و کنگره‌های شهدا اقدامی ارزشمند است که باید خروجی داشته باشد و آثار آن در جامعه دیده شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی روز دوشنبه در کنگره شهدای فرهنگی و دانش آموز گناوه در تالار بهزاد این شهرستان به میزبانی دبستان شاهد حضرت رقیه (س) افزود: آنچه که امروز وظیفه ما را سنگین می کند،  معرفی شهدا  به جامعه و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار در جامعه بویژه بین نسل جوان و دانش آموز است.

وی اظهارکرد: در این برهه وظیفه داریم علاوه بر ترویج فرهنگ جهاد و شهادت، بیانیه گام دوم انقلاب را که در راستای فرهنگ شهادت است، تبیین کنیم.

رکنی حسینی گفت: دانش آموزان بدانند که وقتی سر کلاس درس حاضر می شوند و روی نیمکت احساس آرامش می کنند، مدیون و مرهون خون شهدا بویژه شهدای فرهنگی و دانش آموز است.

وی افزود: باید در جای جای کلاس های درس نام شهیدان بدرخشد و همانگونه که کوچه ها را به نام این عزیزان نام،گذاری کردیم، هر کلاس درس را نیز به نام یک شهید مزین کنیم.

امام جمعه گناوه بیان کرد: انتقال زندگی نامه و وصایای شهدا که با معرفت و عرفان عجین و ترسیم کننده درس و چراغ راه زندگی است، رسالتی بسیار بزرگ و وظیفه‌ای بسیار سنگین است که باید پای بند به آنها و انجام دهیم.

                                                       امام جمعه گناوه: آثار برگزاری یادواره‌ها و کنگره شهدا در جامعه دیده شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در سال تحصیلی جاری و از مهرماه ۱۴۰۰ تاکنون حدود ۵۸۲ یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز در مدارس این استان برگزار شده است.

علی موحدی افزود: مصونیت بخشی معنوی و فکری به دانش آموزان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، جهت دهی تربیتی به مدارس از عمده اهداف برگزاری یادواره و پیش کنگره های شهدا است.

وی بیان کرد: اولین کنگره شهدای دانش آموز و فرهنگی استان بوشهر در سوم خرداد در بوشهر برگزار خواهد شد و قبل از این برنامه معنوی، پیش کنگره هایی با همین عنوان وزین در شهرستان ها در حال برگزاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود روایت گری از خاطرات دوران دفاع مقدس کرد.

مدیر آموزش و پرورش گناوه گفت: شهدا انسان‌های والامقام و بزرگی بودند که با ایثار و جانفشانی و نثار جان و با ایمان و اعتقاد خود به جهاد در راه خدا پرداختند و امنیت و آرامش را برای کشور ما به ارمغان آوردند.

ضرغام مردانی افزود:  برگزاری این یادواره‌ها و برنامه‌ها تداعی کننده راه شهدا است و باعث معرفی و ماندگاری راه مقدس شهدا در اذهان نوجوانان و دانش آموزان است.

وی یادآورشد: این کنگره ه معنوی درقالب طرح لاله های روشن به همت دبستان شاهد حضرت رقیه (س) این بندر و باهمکاری سپاه و بنیادشهید و امور ایثارگران برگزار شده است.

در این آیین برنامه های متنوعی شامل سرود دانش آموزی توسط گروه عاشقان ولایت، کلیپ و دلنوشته دانش آموزان این آموزشگاه و مداحی اجرا شد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر ۲۳۰ شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم میهن و انقلاب کرده که از این تعداد ۳۶ شهید دانش آموز و ۶ شهید فرهنگی است.