امام جمعه گناوه: آیت الله گلپایگانی مشاور امین  حضرت امام (ره) بود
امام جمعه گناوه: آیت الله گلپایگانی مشاور امین  حضرت امام (ره) بود

گناوه آنلاین؛ امام جمعه گناوه گفت: زنده یاد حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع بزرگ ، مشاور امین و مورد اعتماد امام (ره) بود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی چهارشنبه شب در آیین بزرگداشت ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی در مصلای جمعه این شهر افزود:رهبر معظم انقلاب در پیام خود به ابعاد شخصیت علمی و عملی و سلوک اجتماعی این مرجع عالیقدر اشاره می کند و  یکی از ویژگی های برجسته این عالم و شخصیت بزرگ را مرجع بصیری دانسته که بیش از یک قرن عمر با برکت کرد.

وی اظهارداشت: آیت الله گلپایگانی همواره در دوران ستمشاهی و انقلاب در کنار و یار و همراه امام راحل و پشتیبان و حامی نظام و ملت و به تعبیر رهبری در زمره برترین شاگردان حضرت آیت الله بروجردی بود .

رکنی حسینی به  ابعاد ویژگی عالم جلیل القدر آیت الله گلپایگانی اشاره کرد و گفت: دلسوزی ناصحانه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی از ویژگی های بارز این مرجع بزرگوار  است.

وی افزود: اگر نگاهی بر دیدگاه سیاسی مرجع بصیر بیاندازیم ، ایشان از انقلابی ترین علمای معاصر هستند.

امام جمعه گناوه ادامه داد: دفاع از حریم اهل بیت (ع) از دیگر ویژگی های آیت الله گلپایگانی است.

وی بیان کرد: این مرجع بصیر در فتنه ۸۸ از نظام و انقلاب و ولایت حمایت کرد و تاکید می کرد که باید حرمت رهبری حفظ شود.

رکنی حسینی به نقش مرجعیت اشاره کرد و گفت: علما و بزرگان شیعه مدافعان حریم مکتب اهل بیت (ع) هستند و اگر آنها نبودند ،  از اسلام و اهل بیت (ع) خبری نبود.

وی اظهارداشت: مرجعیت شیعه همواره دیده بان و مرزبانان اعتقادی و ایمانی بوده اند  و اجازه نمی دهند علیه مکتب اهل بیت (ع) تبلیغی صورت گیرد تا بر مسلمانان و شیعیان مسلط شوند.

امام جمعه گناوه گفت: به برکت انقلاب اسلامی، مکتب اهل بیت (ع) پویا و بالنده و مردم بیشتر آن را شناخته اند.

وی بیان کرد: تا سال ۱۳۵۷ کل شیعیان  ۷۰ میلیون نفر بودند اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این جمعیت به بیش از ۴۰۰ میلیون نفر رسیده است.

رکنی حسینی افزود: اگر شیعه و مکتب اهل بیت (ع) در جهان می درخشد از برکات  انقلاب و زحمات همه مراجع است.

آیت‌الله  صافی گلپایگانی(ره) بامداد سه‌شنبه هفته جاری  در سن ۱۰۳ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.