انجمن خبرنگاران گناوه بی سرپناه
انجمن خبرنگاران گناوه بی سرپناه

گناوه – ایرنا – انجمن نوپای خبرنگاران و اصحاب رسانه بندرگناوه که مدت زیادی از تاسیس آن نمی‌گذرد، فضا و ساختمانی برای استقرار ندارند و سرگردان به دنبال یک سرپناه هستند.

به گزارش ایرنا، انجمن خبرنگاران و اصحاب رسانه بندرگناوه که همزمان با گرامیداشت ۱۷ مردادماه روز خبرنگار امسال، در آیینی با حضور مسئولان تاسیس شد و فعالیت خود را آغاز کرد، اکنون پس از حدود ۱۰ ماه محلی برای استقرار ندارد و

به رغم قول مسئولان و تاکید امام جمعه برای اختصاص یک ساختمان مناسب به این تشکل اما هنوز این مهم تحقق نیافته است.

خبرنگاران این انجمن که تنها بخاطر عشق و علاقه به حرفه خبرنگاری در این مجموعه عضو شده‌اند تا بتوانند به اهداف و رسالت مهمی که در جامعه بر دوش دارند شتاب بیشتری دهند و جامه عمل بپوشانند، مستلزم یک مکان مناسب است که انتظار دارند مسئولان مربوطه دست آنها را بگیرند.

خبرنگاران شهرستان گناوه در ادای تکلیفی که بر گردن خود دارند از پوشش و انعکاس مسایل و مشکلات مردم گرفته تا  حضور در برنامه ها و مناسبت های ملی و مذهبی و اطلاع رسانی از عملکرد و دستاوردهای نظام و دولت های دوران انقلاب پیشگام بوده و فعالانه تلاش وافر داشته اند.

بنا به اذعان مسئولان از جمله فرمانداران و امام جمعه گناوه، شهرستان در امر خبررسانی از گذشته تاکنون در سطح استان بوشهر پیشگام و پیشتاز بوده است و خبرنگاران آن کارنامه درخشانی از خود برجای گذاشته اند.

اعضای انجمن خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان که از  لحاظ مالی پشتوانه‌ای ندارند، امکان فراهم کردن یک مکان مناسب در شهری که اجاره‌های املاک سرسام آور و حتی با شهرهای برخوردار مطابقت می‌کند، توان اجاره یک دفتر  ندارند و انتظار دارند تا از طریق ادارات فرهنگی مکانی برای آنها فراهم شود.

اعضای این انجمن که به رغم پیگیری ها بر اساس قول هایی که مسئولان مربوطه برای تامین یک فضای فیزیکی مناسب داده بودند، به نتیجه نرسیده اند در محل خانه سازمان های مردم نهاد گناوه دور هم جمع شدند تا برای برون رفت از مشکل و دغدغه شان تصمیم بگیرند.

این نشست با دو دستور کار اساسی شامل فراهم شدن یک مکان مناسب و درخورشان برای انجمن توسط مسئولان مربوطه و آخرین نتایج پیگیری بودجه ۴۰ میلیون تومانی مصوب شده شورای اسلامی شهر گناوه  برای خرید تجهیزات و امکانات  برگزار شد.

                                                        انجمن خبرنگاران گناوه بی سرپناه                                                                                                                       

مدیرعامل انجمن خبرنگاران گناوه به نمایندگی از دیگر اعضای آن گفت: بعد از سال‌ها انتظار این انجمن با تشکیل هیات مدیره ثبت و تاسیس و به مناسبت روز خبرنگار در مرداد ماه امسال فعالیت  خود را آغاز کرد که یکی از اهداف آن دفاع از حقوق صنفی خبرنگاران است.

الیاس احمدحسینی افزود: همزمان با تاسیس این انجمن، مسئولان مربوطه قول دادند یک فضای مناسب برای استقرار دفتر این انجمن اختصاص دهند و بودجه این تشکل صنفی را تامین کنند که تاکنون به رغم رفت و آمدهای زیاد عملی نشده است.

وی اظهارکرد: شورای اسلامی شهر گناوه بنا به درخواست انجمن ۴۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات و امکانات اختصاص داد و باید شهرداری آن را پرداخت کند.

احمدحسینی  ادامه داد: شهردار این بندر قول پرداخت این پول را داده است که امیدواریم هرچه زودتر تحقق یابد.

مدیرعامل انجمن خبرنگاران گناوه با گلایه از رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در عمل نکردن به قولی که برای در اختیار قراردادن یک اتاق در آن اداره داده بود ابراز داشت دیگر امیدی به این وعده ندارم.

وی با بیان اینکه از ایشان خواسته شد تا یک اتاق مجزا و مستقل در اختیار این انجمن قرار  دهد اما با این همه رفت و آمد و  پیگیری و صحبتی که با ایشان صورت گرفت در نهایت  ابراز داشت که واحدهای آن را به بخش خصوصی واگذار کرده است و به رغم اینکه به مسئول آن درخواست یک اتاق را برای انجمن خبرنگاران داده موافقت نکرده است.

مدیرعامل انجمن خبرنگاران و اصحاب رسانه گناوه گفت: فرماندار وقت این شهرستان نیز قول اختصاص یک مکان برای دفتر انجمن داد که این هم عملیاتی نشد.
وی اظهارداشت: اختصاص یک زمین برای احداث ساختمان این انجمن در حدود ۲۰۰ مترمربع نیاز است تا با استقرار در آن تبدیل به یک مکان فرهنگی و خبری برای رشد و آگاهی و اطلاع رسانی این منطقه تبدیل شود و در این زمینه اداره راه و شهرسازی می تواند کمک کند.

نعمت اله بهروزی یکی از اعضای انجمن و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی گناوه خواستار همکاری و حمایت مسئولان برای فراهم کردن یک فضای مناسب برای فعالیت انجمن نوپای خبرنگاران این شهرستان شد.

ایشان تاسیس چنین انجمنی را خواسته سالیان قبل خبرنگاران دانست که در نهایت به همت خود فعالان این عرصه در سال جاری همزمان با گرامیداشت روز خبرنگار در ۱۷ مرداد تاسیس شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناوه در پاسخ خواسته خبرنگاران این شهرستان گفت: برای اختصاص دادن یک اتاق به انجمن خبرنگاران در این اداره قول دادم ولی تاکنون بخاطر اینکه اتاق‌های این اداره به بخش خصوصی برای فعالیت‌های هنری اجاره داده شده است، متولی آن باید موافقت کند.

علیرضا سبحانی افزود: بر قول خود ایستاده‌ام و تمام تلاش خود را برای اختصاص یک اتاق مناسب بکار خواهم بست.

حالا خبرنگاران این شهرستان چشم انتظار وعده های داده شده مسئولان هستند تا بتوانند با استقرار در یک مکان مناسب و درخور شان فعالیت خود را دوچندان و به یک مکان فرهنگی و خبری برای رشد و آگاهی و اطلاع رسانی این منطقه  تبدیل کنند.