بخش صنعت  به مسئولیت های خود در حوزه درمان کنگان عمل کند
بخش صنعت  به مسئولیت های خود در حوزه درمان کنگان عمل کند

کنگان – امام جمعه کنگان گفت: بخش صنعت در قبال حوزه درمان بویژه بیمارستان کنگان احساس مسئولیت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود محمودی عصر پنج شنبه در جلسه هم اندیشی خدمتگزاران شهر و صنعت در سالن آمفی تئاتر مرکز همایش‌های سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به مشکلات عدیده قطب درمان جنوب استان بوشهر از جمله بدهی ۴۲ میلیارد تومانی افزود: کمبود امکانات در بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان موجب به خطر افتادن سلامت جسم و جان مردم شده است.
وی تاکید کرد: صنعت به دلیل وظایف خود در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و نیز به دلیل اینکه عمده خدمات درمانی کارکنان صنعت از ناحیه بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان است بایستی تعهد چندین برابری در قبال حل مشکلات متعدد این قطب درمانی داشته باشد.
امام جمعه با اشاره به لزوم احداث و تجهیز مراکز درمانی در شهرها و روستاها از جمله بنک و سیراف و شیرینو به بر زمین ماندن پروژه درمانگاه تخصصی شهید سید حسن هاشمی کنگان اشاره و خاطر نشان کرد: به رغم گذشت چندین سال متأسفانه پیشرفت فیزیکی این درمانگاه در حد بسیار پایینی است که این مهم نیازمند اهتمام و تخصیص اعتبار برای تکمیل و اتمام است.
محمودی به موضوع اشتغال به عنوان مهمترین مطالبه مردم بویژه جوانان و خانواده‌های آنان اشاره و یادآور شد: اشتغال جوانان بومی از جمله فرزندان خانواده‌های ایثارگر بایستی در عمل عینیت بخشیده شود.
وی تاکید کرد: مسئولان از جمله مدیران اشتغال برای شفاف سازی لیستی از نیروهای بومی شاغل و جذب شده در صنعت در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار دهند.
امام جمعه کنگان به موضوع ضرورت احداث پلاژ بانوان و توسعه ورزش نیز گریزی زد و گفت: بسیاری از تیم‌ها و دسته‌های ورزشی شهرستان کنگان به رغم پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها و استعدادهای درخشان به دلیل عدم حمایت و بنیه مالی آسیب دیده‌اند که انتظار اینست صنعت در این منطقه با تاسی به صنایع در مناطق دیگر کشور از ورزش این خطه حمایت کنند.
محمودی با اشاره به وضعیت آلایندگی‌ها در منطقه بیان کرد: اجرا و حمایت از طرح کمربند سبز در شهرستان صنعتی کنگان می‌تواند به کاهش مخاطرات ناشی از آلایندگی کمک کند.
وی ضمن تاکید بر لزوم استقلال و تقویت منطقه پارس ۲ کنگان به دلیل میزبانی ۶۰ درصدی از صنعت بر لزوم توسعه فضاهای علمی – پژوهشی – دینی، نوسازی و بازسازی مدارس و ضرورت توسعه و احداث مراکز آموزش عالی تاکید کرد.
امام جمعه در بخش پایانی با تبریک هفته مبارک بسیج با بررسی شاخصه‌های مهم بسیج گفت: دین محوری و دین باوری، اخلاص، ولایت مداری، سرسختی با دشمنان، استقامت، اهل برنامه بودن و اهل کار جهادی بودن را از مهمترین شاخصه‌های شجره طیبه انقلاب ذکر کرد.