برنامه‌های غدیر در استان بوشهر مردم محور برگزار شود
برنامه‌های غدیر در استان بوشهر مردم محور برگزار شود

گناوه – ایرنا – رئیس بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر گفت: برنامه های عید سعید غدیر و دهه امامت و ولایت محتوا محور و با بهره گیری از ظرفیت های مردم برنامه ریزی و برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار حسین کارگر روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی گناوه افزود: حلاوت و شیرینی برنامه های غدیر در گرو مردمی بودن آن است که باید متولیان امر زمینه مشارکت خود و دیگر اقشار را  بیش از پیش فراهم کنند.

وی اظهارداشت: این ایام بهترین فرصت برای تبیین جایگاه والای ولایت فقیه در جامعه اسلامی است که از این رو همدلی و همکاری دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی در برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و هنری ویژه گرامیداشت غدیرخم بر محوریت مردمی ضروری است.

وی گفت: اطاعت از خدا و رسول گرامی (ص) در تمام موارد بویژه مسئولیت تبلیغ و معرفی امامت و ولایت و غدیر به نسل های آینده یک تکلیف و وظیفه ای بر دوش ما است که باید به آن اهتمام جدی شود.

کارگر به اهداف تشکیل بنیاد غدیر اشاره کرد و افزود: تبلیغ و ترویج رویداد عظیم غدیرخم و توجه دادن افکار و اذهان مسلمانان به برترین اعیاد امت اسلام و نهادینه شدن جشن غدیر در جامعه از عمده اهداف اصلی تاسیس بنیاد است.

رئیس بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر ادامه داد: تلاش برای گسترش فرهنگ غدیر در جامعه با حفظ وحدت و همدلی بین مسلمانان،  ایجاد عزم ملی برای نهادینه کردن فرهنگ غدیر و ولایت و جامعه علوی، تشویق و زمینه سازی مشارکت مردم در فعالیت های علمی، تبلیغی و تدارکاتی غدیر از عمده برنامه و خط مشی بنیاد بین‌المللی غدیر برای تحقق اهداف یادشده است.

وی افزود: متولیان امر در  برنامه‌های دهه امامت و ولایت،  فرهنگ غدیر را در بین مردم نهادینه و ترویچ و  به نسل آینده منتقل کنند.

                                         برنامه‌های غدیر در استان بوشهر مردم محور برگزار شود

کارگر بیان کرد: برنامه های ایام غدیر برای استان و شهرستان ها  تهیه و تدوین شده است که به هر منطقه ابلاغ خواهد شد.

امام جمعه گناوه گفت: یکی از برکات مهم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی معرفی شیعه و آوازه نام و یاد حضرت علی (ع) در جهان است.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود: باید تلاش کنیم تا فضایل و مناقب حضرت علی (ع) در جامعه بیشتر تبلیغ و معرفی شود.

وی بیان کرد: عید غدیر از بزرگ‌ترین عیدهای ویژه جامعه اسلامی و مهم‌ترین رویداد تاریخ شیعه و روز ناامیدی دشمنان و کافران است.

امام جمعه گناوه گفت: دهه امامت و ولایت فرصتی مغتنم برای معرفی روز مهم غدیر است که پیامبر در این روز آن امام همام را به عنوان جانشین خود معرفی کرد.

وی افزود: پیام و فلسفه غدیر  باید برای نسل امروز و آیندگان به نحو شایسته تبیین و انتقال یابد تا نقشه‌های دشمن علیه این واقعه مهم برای همیشه خنثی شود.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گناوه گفت: برنامه و مناسبت های خرداد و دهه امامت و ولایت باید بامحتوا و کیفیت دار و به روز برگزار شود.

احمد اسدی افزود: جهاد تبیین یکی از مسایل مهم است که باید در این برنامه ها مدنظر قرار گیرد.

وی اظهارداشت: اجرای سرود سلام فرمانده اقدامی نو در بعد فرهنگی و ارزشی  است که توانسته در جهان طنین انداز و مخاطبان زیادی را به خود جلب کند و لرزه بر جان دشمنان بیاندازد.