برگشت مرسوله‌های اینترنتی به پست گناوه مشکل‌ساز است
برگشت مرسوله‌های اینترنتی به پست گناوه مشکل‌ساز است

گناوه – ایرنا – رئیس اداره پست گناوه گفت: برگشت خوردن مقادیر زیادی اقلام و کالاهای درخواستی اینترنتی که مردم این شهرستان ازطریق دفاتر پیشخوان و پست به نقاط مختلف کشور ارسال کرده بودند، مشکلات عدیده‌ای برای صاحبان آن و این اداره داشته است.

محمود عبداللهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  این اداره موظف و مقید به دستورالعمل‌های ممانعت از قبول و انتقال کالای خارجی بدون مجوز به اقصی نقاط کشور است اما کالاهای ارسالی مردم این شهرستان در قالب تجارت الکترونیک و هدیه و سوغات است را نمی توان قاچاق نامید که بیشتر مرسولات برگشتی از این دست هستند.

وی گفت: از زمان برگشت مرسولات اینترنتی به این اداره روزانه صاحبان کالا مراجعه می‌کنند و شکایت دارند.

عبداللهی اظهارداشت:  متولیان امر در زمینه روند ارسال مرسولات اینترنتی از این شهرستان باید چاره اندیشی و نسبت به نظری که مرکزنشینان دارند، بازنگری صورت گیرد.

وی افزود: در دوران شیوع ویروس کرونا استفاده از ظرفیت پست افزایش قابل توجه‌ای داشته است و مسئولان باید افزایش تقاضا برای کالاهای شهرهای مرزی را نیز در نظر بگیرند.

رئیس پست گناوه گفت: مردم این منطقه نیز از زمان شیوع ویروس کرونا  به کسب‌وکارهای اینترنتی روی آورده اند و همین امر باعث شده تا برای عده‌ای شغل ایجاد شود.

وی افزود: تاکنون عده زیادی از مردم این شهرستان بخاطر برگشت حتی یک قلم کالای به وزن ۲ کیلوگرم به پایین به تعزیرات حکومتی و دادگاه معرفی شدند که  باعث مشکلاتی برای آنها شده است.

 عبداللهی بیان کرد: در زمان برگشت دادن این اقلام، پاکت ها و امانت های پستی مردم وجود دارد که به همین خاطر چندین روز معطل مانده و به دست گیرندگان آن نمی‌رسد.

رئیس پست گناوه اظهارداشت:  در کنار رشد کسب وکارهای اینترنتی، دفاتر پیشخوان در این شهرستان توسعه یافته اند و از این طریق چندین نفر را بکار گماشته و اشتغال زایی می‌کنند.

وی گفت: از زمان برگشت مرسولات اینترنتی، دفاتر پیشخوان نیز دچار ضرر و زیان شده اند و ناچار شدند که تعدادی از نیروهای بکار گرفته را اخراج کنند.

 رئیس پست گناوه بیان کرد: برای حل مشکلات بوجود آمده پیگیری‌هایی از طریق فرمانداری و استان بوشهر انجام دادیم که امیدواریم نتیجه بخش باشد.

عبداللهی افزود: ما مسئولان ضمن تبعیت از قانون باید در فکر حل مشکلات مردم که اصل وظایف ما است باشیم تا زندگی و کسب وکارشان دچار خللی نشود.

وی گفت: از زمان روی آوردن مردم به خریدهای اینترنتی، کار پست چندین برابر شده است و با توجه به داشتن حداقل نیرو و امکانات در فشار است اما تمام توان و تلاش خود را برای خدمات دهی بکار بسته است.

براساس گزارش میدانی خبرنگار ایرنا از اداره پست این شهرستان، مقادیر زیادی از بسته‌های پستی برگشت داده در بخشی از این اداره نگهداری می شود.

محدودیت و  ممنوعیت ارسال کالای خارجی از طریق پست شهرستان‌های استان بوشهر از جمله بندرگناوه به نقاط کشور موجب گله مندی صاحبان آنها شده است.