ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست بین مسافران در گناوه
ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست بین مسافران در گناوه

گناوه- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه گفت: ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در بین مسافران نوروزی در گناوه با جدیت انجام می‌شود

کامبیز عبدالهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان گناوه با دارا بودن جاذبه‌های بی نظیر یکی از مهمترین مقاصد گردشگران و مسافران به خصوص در تعطیلات نوروز است که امسال نیز شاهد حضور گسترده این مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور در این شهرستان هستیم.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه افزود: از مهمترین مسائل که با حضور گسترده مسافران در این شهرستان مورد توجه است حفظ مسائل زیست محیطی و توجه به محیط زیست اطراف است که نباید مورد غفلت واقع شود.

وی گفت: اداره حفاظت محیط زیست گناوه در راستای اجرای برنامه‌های این سازمان و حفاظت و حراست از محیط زیست و اطلاع رسانی مناسب در این زمینه اقداماتی را در این ایام برای همشهریان و مسافران در دست اقدام قرار داده است.
وی تصریح کرد: همزمان با آغاز نوروز ۱۴٠۱ در بندر گناوه نصب بنر استقبال از مسافران نوروزی در ساحل گناوه همراه با توضیحاتی به مسافران در مورد جمع آوری پسماند و رعایت کردن مسائل زیست محیطی صورت پذیرفت.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه اضافه کرد: در راستای برنامه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر به مناسبت ایام نوروز همزمان با ارائه آموزش‌های زیست محیطی و توزیع بروشورهای آموزشی در خصوص حفاظت از محیط زیست و عدم پخش زباله در محیط، توزیع کیسه جمع آوری زباله در بین گردشگران و مهمانان نوروزی توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه انجام شد.

وی گفت: معرفی جاذبه‌های گردشگری حفاظت شده مانند معرفی پارک ملی، مناطق حفاظت شده، مناطق چهارگانه استان نیز از برنامه‌های اجرا شده بین مسافران است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به حضور گسترده و چشمگیر مسافران در شهرستان از همه مسافران و همچنین همشهریان که در این ایام از محیط بیرون از خانه و طبیعت برای گذراندن تعطیلات استفاده می‌کنند درخواست می‌کنیم که از ریختن زباله و پسماند در طبیعت بخصوص در حاشیه جاده‌ها و مسیرهای تردد بیرون شهر خودداری کنند و زباله‌های خود را جمع آوری و به اولین مکان جمع آوری پسماند منتقل کنند.