توزیع ۷۰ هزار  اصله نهال رایگان به مناسبت هفته منابع طبیعی در استان بوشهر آغاز شد
توزیع ۷۰ هزار  اصله نهال رایگان به مناسبت هفته منابع طبیعی در استان بوشهر آغاز شد

گناوه – ایرنا – مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: همزمان با بزرگداشت هفته مناببع طبیعی توزیع ۷۰ هزار اصله‌ نهال رایگان بین متقاضیان و بهره‌برداران آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم روز چهارشنبه به نقل از غلامرضا منتظری در آیین غرس نهال  در جوار یادمان شهید گمنام واقع در دانشگاه آزاد اسلامی افزود: کاشت این تعداد نهال به منظور  توسعه فضای سبز و جنگل، حفظ عرصه‌های طبیعی و  احیای جنگل ها انجام شده است.

وی یادآورشد: عرصه‌های جنگلی استان بوشهر در سطح  ۴۸۳ هکتار تشکیل شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اظهارداشت: با توجه به‌ شعار هفته منابع طبیعی” ایران سرسبز _ ایران قوی، همه با هم، جهاد برای حفظ و احیای منابع طبیعی” باید با  همکاری مردم، نهادهای دولتی و تشکل های مردم نهاد بتوانیم در تحقق این شعار و با عزم ملی  برای توسعه فضای سبز استان  که به حیات انسان مرتبط است مشارکت و همکاری نماییم.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری   شهرستان دیلم نیز گفت: در راستای تثبیت مالکیت دولت ، برای بیش از ۴۰ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی ،  سند تک برگ کاداستری صادر و دریافت شده است.

 پرویز غلامی افزود: نخستین رسالت  ما در حراست از این منابع خدادادی با نگاهی همه جانبه و با همکاری آحاد مردم ، حفظ کردن طبیعت به معنای واقعی است.

وی یادآورشد: در هفته منابع طبیعی  ۲۰۰۰ اصله نهال مثمر و غیر مثمر در سطح شهرستان دیلم کاشته خواهد شد.