توسعه صنایع پائین دستی نفت و گاز در استان بوشهر حمایت شود
توسعه صنایع پائین دستی نفت و گاز در استان بوشهر حمایت شود

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به اهمیت بالای حوزه پتروشیمی به عنوان یک صنعت راهبردی، گفت: توسعه صنایع پائین دستی نفت و گاز در استان بوشهر حمایت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح چهارشنبه در دیدار مسئولان پتروشیمی خارگ اظهار داشت: بسیاری از محصولاتی که در پتروشیمی‌ها تولید می‌شود محصولات زیربنایی است.
وی با تاکید بر لزوم توجه خاص و ویژه به حوزه پتروشیمی به عنوان یک مسئله راهبردی و بسیار مهم افزود: توسعه مراکز پتروشیمی و تولید کالای استراتژیک بین المللی مورد نیاز جهان و یک اصل است و باید حمایت شود.
امام حمعه بوشهر یکی از مؤلفه‌های قدرت در عرصه اقتصاد ملی و بین‌المللی را تولید به ویژه تولیدات استراتژیک مانند محصولات پتروشیمی دانست و بیان کرد: در ایران اسلامی شاهد موفقیت‌های بسیار خوبی در این زمینه هستیم.
آیت‌الله صفایی بوشهری به موفقیت‌های کشور در عرصه پیشرفت و توسعه صنعت پتروشیمی اشاره کرد و ادامه داد: در عرصه بازرگانی و مدیریت بازار بین المللی و بومی شدن علم و دانش آن کشور به دستاوردهای خوبی دست یافته است.
وی ادامه داد: کشور ما در حال حاضر در عرصه پتروشیمی شرایط بسیار خوبی در سطح جهان دارد و این محصول تلاش دانشمندان، نخبگان، تولیدگران و کارکنان پرتلاش این عرصه است.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: پتروشیمی در ایران مایه اقتدار و یکی از مؤلفه‌های قدرت نظام به ویژه حوزه اقتصاد در فضای ملی و بین المللی است.