تولید میگوی پرورشی در شهرستان گناوه ۲۱ درصد افزایش یافت
تولید میگوی پرورشی در شهرستان گناوه ۲۱ درصد افزایش یافت

بوشهر- رئیس شیلات گناوه گفت: تولید امسال مراکز میگوی پرورشی شهرستان گناوه در مقایسه با سال قبل ۲۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سهراب ملایی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هشت هزار و ۸۷۰ تن میگو در سال جاری از سطح هزار و ۹۱۶ هکتار استخر پرورشی در این شهرستان تولید و برداشت شده است.
رئیس شیلات گناوه افزود: میزان تولید سال گذشته مراکز میگوی پرورشی این شهرستان هفت هزار تن بوده است که این تولید امسال در مقایسه با پارسال ۲۱ درصد افزایش یافته است.
وی گفت: پرورش میگو امسال در مزارع پرورش میگوی بندر ریگ، رود حله، رود شور جنوبی و شمالی این شهرستان در هزار و ۶۹۲ استخر انجام شد که میزان برداشت از چهار مرکز فعال شامل رود حله ۶ هزار و ۲۰۰ تن، بندر ریگ هزار و ۵۰۰ تن، رود شور جنوبی ۵۲۰ تن و رود شور شمالی ۶۵۰ تن است.ملایی بیان کرد: پرورش دهندگان امسال ۷۲۵ میلیون قطعه لارو (بچه میگو) از گونه وانامی در استخرهای پرورشی شهرستان گناوه ذخیره سازی کرده بودند.وی گفت: پرورش میگو در این شهرستان علاوه بر ارزآوری و جایگاه خاص در تولید استان و کشور، زمینه ایجاد شغل برای ۶۰۲ نفر را فراهم کرده است.