جشنواره فرهنگی تاریخی “حیات داوود ” در گناوه برگزار می‌شود
جشنواره فرهنگی تاریخی “حیات داوود ” در گناوه برگزار می‌شود

گناوه – ایرنا – جشنواره فرهنگی تاریخی “حیات‌داوود ” به عنوان یکی از رویدادهای مهم فرهنگی استان بوشهر، امسال در روستاهای شهرستان گناوه به همت موسسه نیمدری سبز و با همکاری مردم، شوراهای اسلامی و دهیاران برگزار می‌شود.

دبیر این جشنواره روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:  آغاز جشنواره، امسال همزمان با روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، بزرگ‌ترین حماسه‌سرای ایران و سراینده شاهنامه در روستای بهمنیاری خواهد بود و امیدواریم تا سال‌ها بتوانیم این رویداد مهم فرهنگی را  در روستاها و اماکن تاریخی و فرهنگی شهرستان گناوه اجرا کنیم.

محمدمظفری افزود: حیات داوود به عنوان منطقه‌ای تاریخی، نقشی مهم در تاریخ جنوب ایران و خلیج فارس داشته است.

وی گفت: معرفی تاریخ و فرهنگ این دیار به نسل جدید، نخبگان، پیشکسوتان، دانشمندان و نویسندگان، هنرمندان و نویسندگان روستاهای شهرستان از اهداف این جشنواره است.

مظفری بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در جریان این جشنواره به نحو شایسته‌ای به معرفی قابلیت‌های فرهنگی، گردشگری و اجتماعی روستاهای شهرستان گناوه بپردازیم.

دبیر جشنواره فرهنگی حیات داوود گفت: روستاهای شهرستان گناوه پتانسیل بالایی در حوزه‌های فرهنگی و هنری دارند و امیدواریم با استفاده از نخبگان و فعالان در این مناطق بتوانیم این جشنواره را به صورت فاخری برگزار کنیم.

وی یادآورشد: زمانی محدودی برای برگزاری این جشنواره در نظر گرفته نشده است و به صورت مستمر خواهد بود.

حیات داوود منطقه‌ای در حاشیه شمال خلیج‌فارس در استان بوشهر است که از بندرگناوه تا بندرریگ و روستاهای اطراف آن را شامل می‌شود.